Monica BANZATO

Position
Associate Professor
Roles
Referent for School/Work Alternation
Telephone
041 234 5732
E-mail
banzato@unive.it
Scientific sector (SSD)
Pedagogia sperimentale [PAED-02/B]
Website
www.unive.it/people/banzato (personal record)
Office
Department of Linguistics and Comparative Cultural Studies
Website: https://www.unive.it/dep.dslcc
Where: Ca' Bembo
Research Institute
Research Institute for Digital and Cultural Heritage

Banzato Monica Il potenziale della ricerca qualitativa nella formazione iniziale degli insegnanti. Un’indagine esplorativa degli atteggiamenti degli studenti di lingue in FORMAZIONE & INSEGNAMENTO, vol. 22, pp. 115-123 (ISSN 2279-7505)
DOI - URL correlato 2024, Journal Article - ARCA card: 10278/5089128


Banzato Monica Studio Esplorativo sugli Aspiranti Insegnanti: Valutazione degli Atteggiamenti verso la Ricerca Educativa , Le emergenze nella formazione L’innovazione della ricerca educativa: i drammi del presente e le sue risorse, Lecce, Pensa MultiMedia, vol. 1, pp. 379-390, Convegno: Convegno Nazionale: Le emergenze della formazione. Relazione: Emergenze nella formazione: il contributo delle tecnologie e la cura del disagio sociale, 4, 5, 6 settembre 2023 (ISBN 9791255681076)
2024, Article in Conference Proceedings - ARCA card: 10278/5085628


Banzato Monica PERSPECTIVES ON EDUCATIONAL RESEARCH AMONG FUTURE HUMANITIES TEACHERS: AN EXPLORATIVE STUDY OF ATTITUDES , Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives, Bruxelles, ATEE – Association for Teacher Education in Europe, vol. 1, pp. 330-330, Convegno: ATEE Spring Conference 2024 Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives, May 29th – June 1st, 2024 (ISBN 9789464668537)
2024, Abstract in Atti di convegno - ARCA card: 10278/5085629


Monica Banzato Ricerca partecipativa con bambini dai 3 agli 8 anni: Tecniche verbali e visive, sfide e opportunità per la voce dei più giovani in FORMAZIONE & INSEGNAMENTO, vol. 21, pp. 117-124 (ISSN 2279-7505)
- URL correlato 2023, Journal Article - ARCA card: 10278/5045421


Coin Francesca; Banzato Monica Assessing Engagement of Students with Intellectual Disabilities in Educational Robotics Activities , Towards a Collaborative Society Through Creative Learning, Gewerbestrasse, Springer Nature Switzerland AG, pp. 124-136, Convegno: Towards a Collaborative Society Through Creative Learning IFIP World Conference on Computers in Education, WCCE 2022, Hiroshima, Japan, August 20–24, 2022, Revised Selected Papers, August 20–24, 2022 (ISBN 978-3-031-43392-4) (ISSN 1868-4238)
DOI - URL correlato 2023, Article in Conference Proceedings - ARCA card: 10278/5045420