Anno | Tipologia | Pubblicazione |
---|---|---|
Anno | Tipologia | Pubblicazione |
|
||
2022 | Traduzione di Libro |
Geraldine Ludbrook History of the Adriatic. A sea and its civilization , Cambridge, Polity Press, pp. 1-381 (ISBN 978-1-5095-5252-8) - Scheda ARCA: 10278/5013063 |
2022 | Articolo su rivista |
Geraldine Ludbrook From Gender-Neutral to Gender-Inclusive English. The Search for Gender-Fair Language in DEP. DEPORTATE, ESULI, PROFUGHE, vol. 48, pp. 20-30 (ISSN 1824-4483) - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5013062 |
2022 | Articolo su rivista |
Geraldine Ludbrook Introduction. Reflections on Gender in Language in DEP. DEPORTATE, ESULI, PROFUGHE, vol. 48, pp. I-IV (ISSN 1824-4483) - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5013061 |
2018 | Articolo su libro |
Geraldine Ludbrook Il test B1. La prova di grammatica , Test linguistici accessibili per studenti sordi e con DSA. Pari opportunità per l’accesso all’Università, Milano, FrancoAngeli, pp. 253-266 (ISBN 978-88-917-7993-9) - Scheda ARCA: 10278/3712556 |
2018 | Articolo su libro |
Geraldine Ludbrook Il test di inglese B1: la valutazione degli studenti , Test linguistici accessibili per studenti sordi e con DSA. Pari opportunità per l’accesso all’Università, Milano, FrancoAngeli, pp. 309-316 (ISBN 978-88-917-7993-9) - Scheda ARCA: 10278/3712557 |
2018 | Articolo su libro |
Geraldine Ludbrook La valutazione della conoscenza grammaticale , Test linguistici accessibili per studenti sordi e con DSA. Pari opportunità per l’accesso all’Università, Milano, FrancoAngeli, pp. 80-89 (ISBN 978-88-917-7993-9) - Scheda ARCA: 10278/3712554 |
2018 | Articolo su libro |
Geraldine Ludbrook La valutazione della lingua straniera: aspetti critici per gli studenti sordi e con DSA , Test linguistici accessibili per studenti sordi e con DSA. Pari opportunità per l’accesso all’Università, Milano, FrancoAngeli, pp. 56-66 (ISBN 978-88-917-7993-9) - Scheda ARCA: 10278/3712553 |
2017 | Articolo su libro |
LUDBROOK, Geraldine Adapting the CEFR to Italian CLIL Teacher Language , A Journey through the Content and Language Integrated Learning Landscape: Problems and Prospects, Newcastle upon Tyne, Cambridge Scholars Publishing, pp. 162-174 (ISBN 978-1-4438-8920-9) - Scheda ARCA: 10278/3692552 |
2016 | Articolo in Atti di convegno |
Ludbrook, Geraldine Investigating the use of text-to-speech assistive technology in the language testing of students with Specific Learning Difficulties (SpLDs) , Language Assessment for Multilingualism, Cambridge, Cambridge University Press, pp. 530-550, Convegno: Language Assessment for Multilingualism, April, 2014 (ISBN 978-1-316-50500-7) - Scheda ARCA: 10278/3671299 |
2016 | Curatela |
(a cura di) Bianchi, Bruna; Ludbrook, Geraldine Living War, Thinking Peace (1914-1924): Women's Experiences, Feminist Thought, and International Relations , Newcastle upon Tyne, Cambridge Scholars Publishing (ISBN 1-4438-8684-X; 978-1-4438-8684-0) - Scheda ARCA: 10278/3666970 |
2015 | Articolo su libro |
C. D'Este; G. Ludbrook Teaching and testing students with SpLDs: Experience from the Venice University Language Centre. , Innovation in Methodology and Practice in Language Learning: Experiences and Proposals for University Language Centres, Newcastle upon Tyne, Cambridge Scholars Press, pp. 62-79 (ISBN 1-4438-8015-9) - Scheda ARCA: 10278/41015 |
2015 | Articolo in Atti di convegno |
Ludbrook, Geraldine Investigating a valid test construct within an ELF framework , Diversity, plurilingualism and their impact on language testing and assessment, IATEFL (TEA SIG), pp. 35-38, Convegno: Diversity, plurilingualism and their impact on language testing and assessment, 22-23 novembre 2013 (ISBN 978-1-901095-69-2) - Scheda ARCA: 10278/3661542 |
2014 | Articolo su libro |
G. Ludbrook Challenges Teaching Content through English: Language Abilities and Strategic Competences , CLIL in ogni lingua e in ogni classe, Torino, Loescher Editore:Via Vittorio Amedeo 18, I 10121 Turin Italy:011 39 011 5654111, INTERNET: link esterno , Fax: 011 39 011 5625822, pp. 105-114 (ISBN 9788820137298) - Scheda ARCA: 10278/41013 |
2014 | Articolo su libro |
G. Ludbrook Le competenze linguistiche di un docente CLIL , CLIL in ogni lingua e in ogni classe, Torino, Loescher Editore:Via Vittorio Amedeo 18, I 10121 Turin Italy:011 39 011 5654111, INTERNET: link esterno , Fax: 011 39 011 5625822, pp. 91-96 (ISBN 9788820137298) - Scheda ARCA: 10278/41014 |
2013 | Articolo su libro |
C. D'Este; G. Ludbrook Fairness and validity in testing students with SpLDs: a case study from Italy , Assessing L2 students with learning and other disabilities, Newcastle upon Tyne, Cambridge Scholars Publishing, pp. 169-188 (ISBN 9781443851367) - Scheda ARCA: 10278/39363 |
2012 | Articolo in Atti di convegno |
G. Ludbrook Towards a valid test construct within an English as a Lingua Franca (ELF) Framework in G. Ludbrook, D. Newbold, English Lingua Franca: Contexts, Strategies and International Relations, Venezia, LIBRERIA EDITRICE CAFOSCARINA, pp. 111-124, Convegno: English Lingua Franca: Contexts, Strategies and International Relations, 21 ottobre 2011 (ISBN 9788875433406) - Scheda ARCA: 10278/35252 |
2012 | Curatela |
(a cura di) LUDBROOK G.; NEWBOLD D. English Lingua Franca: Contexts, Strategies and International relations , Venezia, Cafoscarina (ISBN 9788875433406) - Scheda ARCA: 10278/34070 |
2011 | Articolo su libro |
G. Ludbrook Language testing for students with SpLDs: Considerations of validity and fairness in Lucilla Lopriore (editor), PERSPECTIVES Spring 2011 vol. XXXVIII n.1, Roma, Edizioni Anicia, pp. 61-72 (ISBN 9788867090495) - Scheda ARCA: 10278/36268 |
2011 | Altro |
LUDBROOK G English for International Social Work , Venezia, Libreria Editrice Cafoscarina (ISBN 9788875433024) - Scheda ARCA: 10278/28702 |
2009 | Articolo su rivista |
LUDBROOK G. Quali competenze linguistiche per il docente CLIL? in SCUOLA E LINGUE MODERNE, vol. 1-3, pp. 18-23 (ISSN 2281-5953) - Scheda ARCA: 10278/21866 |
2009 | Articolo in Atti di convegno |
LUDBROOK G. Certifying teachers' foreign language proficiency: developing a performance test for Italian CLIL teachers in Lynda Taylor and Cyril J Weir, Studies in Language Testing 31 Language Testing Matters: Investigating the wider social and educational impact of assessment, CAMBRIDGE, Cambridge University Press, vol. 31, pp. 215-234, Convegno: ALTE Cambridge Conference Investigating the wider social and educational impact of assessment, April 2008 (ISBN 9780521163910) - Scheda ARCA: 10278/29255 |
2009 | Rapporto di ricerca |
Ziegler G.; Eskildsen L.; Bottin C.; Coonan M.C.; Matteis P. de; Ludbrook G Training Teachers of Languages in Europe- SEMLANG - Analytic report , Sèvres, Centre International des Etudes Pédagogiques, CIEP - Scheda ARCA: 10278/26647 |
2008 | Articolo su rivista |
LUDBROOK G. CLIL: The potential of multilingual education in DOS ALGARVES, vol. 17, pp. 19-27 (ISSN 0873-7347) - Scheda ARCA: 10278/4093 |
2008 | Articolo su rivista |
LUDBROOK G. La certificazione linguistica del docente CLIL: il progetto italiano in FORMAZIONE & INSEGNAMENTO, vol. Anno VI, 3/2008, pp. 27-35 (ISSN 1973-4778) - Scheda ARCA: 10278/22026 |
2008 | Articolo in Atti di convegno |
LUDBROOK G. Developing a performance test for Italian CLIL teacher certification: Examining CLIL teacher language in COONAN, C.M., CLIL e l’apprendimento delle lingue. Le sfide del nuovo ambiente di apprendimento, VENEZIA, Libreria Editrice Cafoscarina, pp. 259-274, Convegno: CLIL e l’apprendimento delle lingue. Le sfide del nuovo ambiente di apprendimento, 12-13 settembre, 2008 (ISBN 9788875432201) - Scheda ARCA: 10278/28232 |
2005 | Articolo su libro |
LUDBROOK G. The Treviso Certificate Project in AAVV, English for Foreign Trade. An ESP Certification Project, VENEZIA, Libreria Editrice Cafoscarina, pp. 9-68 (ISBN 9788875430733) - Scheda ARCA: 10278/4129 |
2005 | Articolo in Atti di convegno |
LUDBROOK G. TM: multimedia materials production in English for Specific Purposes in Christopher Taylor, Carol Taylor Torsello, Maurizio Gotti, I Centri Linguistici: Approcci, progetti e strumenti per l’apprendimento e la valutazione, TRIESTE, Università degli Studi di Trieste, vol. I, pp. 149-168, Convegno: 3rd National AICLU Conference, giugno 2004 - Scheda ARCA: 10278/19786 |
2004 | Monografia o trattato scientifico |
LUDBROOK G. English Pronunciation Strategie ed esercizi per capire e migliorare la pronuncia britannica e USA , GARDOLO (TN), EDIZIONI ERICKSON (ISBN 9788879466240) - Scheda ARCA: 10278/28962 |
2004 | Articolo su libro |
LUDBROOK G. Il lessico specialistico: definizione, quantificazione e uso didattico in AAVV, Didattica delle Lingue Straniere: Testing e Multimedialità, VENEZIA, Libreria Editrice Cafoscarina, pp. 55-88 (ISBN 9788875430177) - Scheda ARCA: 10278/20109 |
2002 | Articolo su rivista |
LUDBROOK G.; G Educational Reform in Italy. Implications for Language Teaching in CONVIVIO, vol. 2 (ISSN 1322-7971) - Scheda ARCA: 10278/4128 |
2002 | Articolo in Atti di convegno |
LUDBROOK G. An ESP project in the humanities in Carol Taylor Torsello, Maria Catricalà, John Morley, 2001 Anno Europeo delle lingue: proposte della nuova università italiana, SIENA, Terre de Sienne editrice, pp. 269-272, Convegno: II Convegno Nazionale AICLU (ISBN 8888581014) - Scheda ARCA: 10278/6922 |
2001 | Monografia o trattato scientifico |
LUDBROOK G. An Intermediate English Syntax , VENEZIA, Libreria Editrice Cafoscarina (ISBN 9788888613130) - Scheda ARCA: 10278/4152 |
2001 | Articolo su rivista |
LUDBROOK G. Un progetto per l'inglese a fini speciali in SCUOLA E LINGUE MODERNE, vol. 1, pp. 14-20 (ISSN 2281-5953) - Scheda ARCA: 10278/11511 |
2000 | Altro |
LUDBROOK G. English for History and Philosophy , VENEZIA, Libreria Editrice Cafoscarina (ISBN 9788885613904) - Scheda ARCA: 10278/4153 |
1999 | Altro |
LUDBROOK G. English for Welfare Services , VENEZIA, Libreria Editrice Cafoscarina (ISBN 9788885613867) - Scheda ARCA: 10278/38540 |
1992 | Traduzione di Libro |
LUDBROOK G. Irony through Psychoanalysis , LONDON, Karnac Books (ISBN 9781855750104) - Scheda ARCA: 10278/4089 |