Catalogo pubblicazioni

Il catalogo delle pubblicazioni del Dipartimento attinge le informazioni da ARCA, l'archivio istituzionale ad accesso aperto della ricerca di Ca' Foscari.

Rimuovi filtri

5445  pubblicazioni

338 Libri
170 Curatele
0 Brevetti
2216 Contributi in rivista
1620 Contributi in volume
740 Contributi in atti convegno
361 Altro
.La pianificazione strategica nelle università come strumento di governance e innovazione manageriale. Un’analisi comparativa

Lucia Biondi, Salvatore Russo, Carlo Bagnoli

(2020), IL PERFORMANCE MANAGEMENT NELLE UNIVERSITÀ STATALI. STATO DELL’ARTE E NUOVE SFIDE, Franco Angeli, pp. 31-52 (ISBN 9788835112679) (Articolo su libro)

Algorithmic management, poteri datoriali e oneri della prova: alla ricerca della verità materiale che si cela dietro l’algoritmo

Giovanni Gaudio

(2020) in LABOUR & LAW ISSUES, vol. 6, pp. 19-71 (ISSN 2421-2695) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

An empirical analysis: Did green supply chain management alleviate the effects of COVID‐19?

Fasan, Marco; Soerger Zaro, Elise; Soerger Zaro, Claudio; Porco, Barbara; Tiscini, Riccardo

(2021) in BUSINESS STRATEGY AND THE ENVIRONMENT, vol. 30 (ISSN 0964-4733) (Articolo su rivista)
Link DOI

A comparative study on high-dimensional bayesian regression with binary predictors

Slanzi D.; Mameli V.; Brown P.J.

(2023) in COMMUNICATIONS IN STATISTICS. SIMULATION AND COMPUTATION, vol. 52, pp. 1979-1999 (ISSN 0361-0918) (Articolo su rivista)
Link DOI

Volumi, quota di mercato e fatturati: i grandi dealer crescono, l'Europa è meno lontana

BUZZAVO L.

(2020) in INTERAUTONEWS, vol. 11, pp. 12-13 (ISSN 1970-6243) (Articolo su rivista)

Le competenze di intelligenza emotiva e sociale per il project management

Boyatzis, R.E.; Goleman, D.; Gerli, F.; Bonesso, S.,

(2021), La prontezza cognitiva nei team di progetto. Ridurre la complessità del progetto e aumentare il successo nel Project Management, Maggioli Editore, Apogeo Education (ISBN 9788891645661) (Articolo su libro)

Le competenze di intelligenza emotiva e sociale e il processo di cambiamento intenzionale

Boyatzis, R.E.; Goleman, D.; Gerli, F.; Bonesso, S.; Cortellazzo, L.

(2021), La prontezza cognitiva nei team di progetto. Ridurre la complessità del progetto e aumentare il successo nel Project Management, Maggioli Editore, Apogeo Education (ISBN 9788891645661) (Articolo su libro)

Diventare leader risonanti nella pubblica amministrazione? Evidenze e riflessioni di un percorso formativo per i manager pubblici

Bonesso, S.; Cortellazzo, L.; Gerli, F.

(2021) in PROSPETTIVE IN ORGANIZZAZIONE, vol. 15 (ISSN 2465-1753) (Articolo su rivista)

Managing Digital Transformation: Understanding the Strategic Process

(a cura di) Hinterhuber Andreas, Vescovi Tiziano, Checchinato Francesca

(2021) in Andreas Hinterhuber, Tiziano Vescovi, Francesca Checchinato, Milton Park, UK, Routledge, pp. 1-282 (ISBN 9780367441975) (Curatela)

Industry 4.0 technological trajectories and traditional manufacturing regions: the role of knowledge workers

Coro Giancarlo, Plechero Monica, Rullani Francesco, Volpe Mario

(2021) in REGIONAL STUDIES, vol. 55, pp. 1681-1695 (ISSN 1360-0591) (Articolo su rivista)
Link DOI

Brevi note sul licenziamento in frode alla legge

Ambra Mostarda

(2021) in ADL. ARGOMENTI DI DIRITTO DEL LAVORO, pp. 745-755 (ISSN 1126-5760) (Nota a sentenza)

La repressione della condotta antisindacale fra spiazzamenti, potenzialità inespresse ed esigenze di manutenzione

Maurizio Falsone

(2021) in LAVORO E DIRITTO, vol. 2, pp. 373-398 (ISSN 1120-947X) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

How to Reap the CSR Fruits: The Crucial Role Played by Customers

Pietro Lanzini; Antonio Tencati

(2021) in Pietro Lanzini; Antonio Tencati, The Palgrave Handbook of Corporate Social Responsibility, Palgrave, pp. 843-861 (ISBN 978-3-030-22438-7) (Articolo su libro)
Link DOI

Philosophy of Marketing. The New Realist Approach

Matteo Giannasi; Francesco Casarin

(2022), Abingdon, Oxon, Routledge- Taylor & Francis, vol. 1, pp. 1-266 (ISBN 9781032072333) (Monografia o trattato scientifico)

Le reti di confidi

Proto Antonio

(2020) in Autori vari, Osservatorio Nazionale sulle reti d'impresa 2020, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 1, pp. 85-95 (ISBN 978-88-6969-484-4) (Articolo su libro)

I rapporti banche - reti d'impresa

Antonio Proto

(2020) in Autori vari, Il futuro della finanza per le imprese del nordest, Venezia, Fondazione di Venezia, vol. 1, pp. 132-139 (ISBN 978-88-945713-01) (Articolo su libro)

A Neural Network Model for Lead Optimization of MMP12 Inhibitors

Dagnew T.M.; Silvestri C.; Slanzi D.; Poli I.

(2021), Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, vol. 12664, pp. 323-335, Convegno: ICPR 2021: Pattern Recognition. ICPR International Workshops and Challenges (ISBN 978-3-030-68798-4; 978-3-030-68799-1) (Articolo in Atti di convegno)
Link DOI

Crowdfunding as Donations to Entrepreneurial Firms

Boudreau K.J.; Jeppesen L.B.; Reichstein T.; Rullani F.

(2021) in RESEARCH POLICY, vol. 50 (ISSN 0048-7333) (Articolo su rivista)
Link DOI

La trasparenza nei rapporti banca - cliente

Antonio Proto

(2021) in Autori vari, L'attività delle banche: operazioni e servizi, Torino, G. Giappichelli Editore, vol. 1, pp. 1-17 (ISBN 978-88-921-3742-4) (Articolo su libro)

Il conto corrente come strumento di gestione dei rapporti banca - cliente

Antonio Proto

(2021) in Autori vari, L'attività delle banche: operazioni e servizi, Torino, G. Giappichelli Editore, vol. 1, pp. 19-30 (ISBN 978-88-921-3742-4) (Articolo su libro)

The role of digital transformation in enabling continuous accounting and the effects on intellectual capital: the case of Oracle

Izzo, Maria Federica; Fasan, Marco; Tiscini, Riccardo

(2021) in MEDITARI ACCOUNTANCY RESEARCH, vol. ahead-of-print (ISSN 2049-372X) (Articolo su rivista)
Link DOI

A Tutorial on the Balanced Minimum Evolution Problem

Daniele Catanzaro, Martin Frohn, Olivier Gascuel, Raffaele Pesenti

(2022) in EUROPEAN JOURNAL OF OPERATIONAL RESEARCH, vol. 300, pp. 1-19 (ISSN 0377-2217) (Articolo su rivista)
Link DOI

BIG DATA AND ANALYTICS IN ACCOUNTING. Theories, regulations and implications

Agostini Marisa; Arkhipova Daria

(2023), Giappichelli (ISBN 9791221100167) (Monografia o trattato scientifico)

Public engagement and dialogic accounting through social media during COVID-19 crisis: a missed opportunity?

Landi, Stefano; Costantini, Antonio; Fasan, Marco; Bonazzi, Michele

(2021) in ACCOUNTING, AUDITING & ACCOUNTABILITY JOURNAL, vol. 35, pp. 35-47 (ISSN 1758-4205) (Articolo su rivista)
Link DOI

Digital Transformation and Business models

VESCOVI TIZIANO

(2021), Managing Digital transformation. Understanding the Strategic Process, London, Routledge, pp. 97-105 (ISBN 9780367441975) (Articolo su libro)

Social Entrepreneurship and Social Innovation Between Global North and Global South: The Ashoka Case

Bega, E., Mongelli, L., Rullani, F., Sedita, S.R.

(2021) in Sedita S.R., Blasi S., Rethinking Clusters, Springer, pp. 159-173 (ISBN 9783030619220; 9783030619237) (ISSN 2523-3092) (Articolo su libro)

Search for relevant subsets of binary predictors in high dimensional regression for discovering the lead molecule

Mameli, Valentina; Slanzi, Debora; Poli, Irene; Green, Darren V S

(2021) in PHARMACEUTICAL STATISTICS, vol. 20, pp. 898-915 (ISSN 1539-1604) (Articolo su rivista)
Link DOI

Do creative industries generate multiplier effects? Evidence from UK cities, 1997-2018

Diana Gutierrez-Posada, Tasos Kitsos, Max Nathan, Massimiliano Nuccio

(2021), London, PEC Consortium (ISBN 9781913095420) (Rapporto di ricerca)

The budget in hotel companies as a business management tool and as a means of empowering managers

M.S. AVI

(2021) in INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM AND HOTEL MANAGEMENT, vol. 3, pp. 21-31 (ISSN 2706-9591) (Articolo su rivista)
Link DOI

Digital transformation: an overview

Hinterhuber Andreas, Vescovi Tiziano, Checchinato Francesca

(2021), Managing Digital Transformation. Understanding the Strategic Process, Milton Park, UK, Routledge, pp. 3-10 (ISBN 9780367441975) (Articolo su libro)

Digital transformation and consumer behaviour: how the analysis of consumer data reshapes the marketing approach

Francesca Checchinato

(2021), Managing Digital transformation. Understanding the strategic process, Routledge, pp. 165-176 (ISBN 9780367442682) (Articolo su libro)

Understanding corporate tax responsibility: a systematic literature review

Scarpa, Francesco; Signori, Silvana

(2023) in SUSTAINABILITY ACCOUNTING, MANAGEMENT AND POLICY JOURNAL, vol. 14, pp. 179-201 (ISSN 2040-8021) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

Data Analytics and Machine Learning paradigm to gauge performances combining classification, ranking and sorting for system analysis

ANDREA PONTIGGIA ; GIOVANNI FASANO

(2021), Venice, Department of Management at Università Ca’ Foscari Venezia, pp. 1-46 (ISSN 2239-2734) (Working paper)
URL correlato

A mathematical programming model to select maintenance strategies in railway networks

Claudia Fecarotti, John Andrews, Raffaele Pesenti

(2021) in RELIABILITY ENGINEERING & SYSTEM SAFETY, vol. 216, pp. 107940 (ISSN 0951-8320) (Articolo su rivista)
Link DOI

Gli appalti pubblici e le tutele per i lavoratori

Maurizio Falsone

(2021), Il lavoro pubblico. Dalla contrattualizzazione al Governo Draghi, Maggioli Editore, pp. 409-425 (ISBN 978-88-916-5135-8) (Articolo su libro)

L’accesso al lavoro nelle imprese pubbliche

Maurizio Falsone

(2021), Il lavoro pubblico. Dalla contrattualizzazione al Governo Draghi, Maggioli Editore, pp. 297-315 (ISBN 978-88-916-5135-8) (Articolo su libro)

THE EFFECT OF FINTECH INVESTMENTS ON LISTED BANKS: EVIDENCE FROM AN ITALIAN SAMPLE

Federico Beltrame; Gianni Zorzi; Luca Grassetti

(2022) in RISK GOVERNANCE & CONTROL: FINANCIAL MARKETS & INSTITUTIONS, vol. 12, pp. 47-55 (ISSN 2077-429X) (Articolo su rivista)
Link DOI

Hacking the venture industry: An Early-stage Startups Investment framework for data-driven investors

Corea, Francesco; Bertinetti, Giorgio; Cervellati, Enrico Maria

(2021) in MACHINE LEARNING WITH APPLICATIONS, vol. 5, pp. 100062 (ISSN 2666-8270) (Articolo su rivista)
Link DOI

A theoretical validation of the DDMRP reorder policy

Favaretto, D; Marin, A; Tolotti, M

(2023) in COMPUTATIONAL MANAGEMENT SCIENCE, vol. 20, pp. 1-28 (ISSN 1619-697X) (Articolo su rivista)
Link DOI

Comunicazione e analisi del comportamento dell’utente onli-ne: alcuni indici di valutazione

Checchinato Francesca

(2019), Strumenti operativi per le decisioni di marketing, wolter kluwer, pp. 229-246 (ISBN 9788813368937) (Articolo su libro)

The Power Of Instagram In Tourism: Visual Content Categories In Small Destinations

Bellio Elena; Checchinato Francesca

(2020), EDUCATION EXCELLENCE AND INNOVATION MANAGEMENT: A 2025 VISION TO SUSTAIN ECONOMIC DEVELOPMENT DURING GLOBAL CHALLENGES, International Business Information Management Association, Convegno: 35th International-Business-Information-Management-Association Conference (IBIMA) (Articolo in Atti di convegno)

Re-designing knowledge production in the Post-Covid-19 era. A task-based approach

Edoardo Ferrucci; Francesco Rullani

(2020), vol. 2020 (ISSN 2239-2734) (Working paper)

Designing shared spaces for firm-community collaborations for innovation: Formal policies and coordination in open source projects

Aksoy-Yurdagul D.; Rullani F.; Rossi-Lamastra C.

(2021) in CREATIVITY AND INNOVATION MANAGEMENT, vol. 30, pp. 164-181 (ISSN 0963-1690) (Articolo su rivista)
Link DOI

Social Business Hybrids’ Diversification: Effects on Socioeconomic Combined Performance

Luca Mongelli; Francesco Rullani; Antonino Vaccaro; Pietro Versari

(2020), ACADEMY OF MANAGEMENT ANNUAL MEETING PROCEEDINGS in ACADEMY OF MANAGEMENT ANNUAL MEETING PROCEEDINGS, ACADEMY OF MANAGEMENT, Convegno: Academy of Management Annual Meeting (ISSN 2151-6561) (Abstract in Atti di convegno)

The Digital Revolution and COVID-19

Paolo E. Giordani; Francesco Rullani

(2020) (ISSN 2239-2734) (Working paper)

THE EMERGENCE OF THE EUROPEAN CONSUMER? Differences and Similarities in the Preference of Automobile Attributes

VESCOVI TIZIANO

(2021), Proceedings of Conference number 25, International Marketing Trends Conference 2021, Paris, Paris-Venice Marketing Trends Association, Convegno: International Marketing Trends Conference 2021, Paris-Venice, 14-16 gennaio 2021 (ISBN 978-2-490372-11-9) (Articolo in Atti di convegno)

Incentives for Voluntary Health Insurance in the National Health System: Evidence from Italy

Anna Marenzi, Dino Rizzi, Michele Zanette

(2021) in HEALTH POLICY, vol. 125, pp. 685-692 (ISSN 1872-6054) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

MURAME parameter setting for creditworthiness evaluation: data-driven optimization

Marco Corazza, Giovanni Fasano, Stefania Funari, Riccardo Gusso

(2021) in DECISIONS IN ECONOMICS AND FINANCE, vol. 44, pp. 295-339 (ISSN 1593-8883) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

Polarization and coherence in mean field games driven by private and social utility

Dai Pra Paolo; Sartori Elena; Tolotti Marco

(2021), pp. 1-30 (Working paper)
URL correlato