Catalogo pubblicazioni

Il catalogo delle pubblicazioni del Dipartimento attinge le informazioni da ARCA, l'archivio istituzionale ad accesso aperto della ricerca di Ca' Foscari.

Rimuovi filtri

5446  pubblicazioni

339 Libri
170 Curatele
0 Brevetti
2216 Contributi in rivista
1620 Contributi in volume
740 Contributi in atti convegno
361 Altro
I lavori nel turismo. Professioni, competenze, opportunità

CAPPELLARI R; COMACCHIO A.

(2000), MILANO, Franco Angeli, pp. 1-144 (ISBN 9788846418425) (Monografia o trattato scientifico)

Trasferimento dell'azienda

ZILIO GRANDI G.

(2001) in V. BUONOCORE A CURA DI, Codice della vendita (Articolo su libro)

In The Case of False Financial Reporting/False Corporate Communications, Is it Appropriate to Identify Quantitative Thresholds that Trigger Criminal Sanctions, or is it Desirable not to Set Such Thresholds?

maria silvia avi

(2021) in JOURNAL OF ECONOMICS, FINANCE AND MANAGEMENT STUDIES, vol. 4, pp. 2213-2227 (ISSN 2644-0490) (Articolo su rivista)
Link DOI

Big Data and Business Analytics: Definitions and Implications in the Business Environment

Marisa Agostini; Alessandro Spano

(2021) in Agostini Marisa, Spano Alessandro, Intellectual Capital, Smart Technologies and Digitalization, Springer, pp. 107-117 (ISBN 978-3-030-80736-8; 978-3-030-80737-5) (Articolo su libro)
Link DOI

LA MARCA E LE CONDIZIONI DI CONTESTO

T. VESCOVI

(2011) in T. VESCOVI, LIBELLULE SUL DRAGO. Modelli di business e strategie di marketing per le imprese italiane in Cina, PADOVA, CEDAM, pp. 147-164 (ISBN 9788813317478) (Articolo su libro)

THE REVENUES: CHANGES IN THE REGISTRATION OF THIS ACCOUNTING ITEM IN ITALY.

Maria Silvia Avi

(2021) in JOURNAL OF ECONOMICS, FINANCE AND MANAGEMENT STUDIES, vol. 4, pp. 2433-2442 (ISSN 2644-0504) (Articolo su rivista)
Link DOI

Onnicomprensività o “onniretribuibilità” per i dirigenti pubblici?

ZILIO GRANDI G.

(2005) in IL LAVORO NELLE PUBBLICHE AMMINISTRAZIONI, vol. 5/2005, pp. 894-900 (ISSN 1591-7681) (Articolo su rivista)

Tradition as a Resource: Robust and Radical Interpretations of Operatic Tradition in the Italian Opera Industry, 1989-2011

Cancellieri, G., Cattani, G., Ferriani, S.

(2022) in STRATEGIC MANAGEMENT JOURNAL, vol. 43, pp. 2703-2741 (ISSN 0143-2095) (Articolo su rivista)
Link DOI

Large portfolio losses: a dynamic contagion model

DAI PRA P; RUNGGALDIER W.J; SARTORI E; TOLOTTI M.

(2009) in THE ANNALS OF APPLIED PROBABILITY, vol. 19(1), pp. 347-394 (ISSN 1050-5164) (Articolo su rivista)
Link DOI

The Small World of Pheromone Trails

ELLERO A.; PELLEGRINI P

(2008), Ant Colony Optimization and Swarm Intelligence, Lecture Notes in Computer Science,, BERLIN / HEIDELBERG, Springer, vol. 5217, pp. 387-394, Convegno: 6th International Conference, ANTS 2008, Brussels, Belgium, September 22-24, 2008 (ISBN 9783540875260) (Articolo in Atti di convegno)
Link DOI

Blending Novelty and Tradition in Creative Projects: How Robust Project Design and Conventionality Shape the Appeal of Operatic Productions.

Cancellieri, G., Cattani, G., Ferriani, S.

(2023), HANDBOOK OF INNOVATION AND PROJECT MANAGEMENT, Edward Elgar (ISBN 978 1 78990 179 5) (Articolo su libro)

I tributi regionali

INTERDONATO M.

(1994) in AUTORI VARI; DIRETTO DAL PROF. F. AMATUCCI, Trattato di diritto tributario, Padova, CEDAM, vol. IV, pp. 353-375 (Articolo su libro)

Methodology for the Sustainable Development of the Italy-Croatia Cross-Border Area: Sustainable and Multimodal/ Cross-Border Passenger Services

Sirotić, Miljen; Žuškin, Srđan; Rudan, Igor; Stocchetti, Andrea

(2021) in SUSTAINABILITY, vol. 13, pp. 11895 (ISSN 2071-1050) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

From techno-centrism to socio-centrism: The evolution of principles for urban sustainable mobility

Lanzini P.; Stocchetti A.

(2021) in INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABLE TRANSPORTATION, vol. 15, pp. 815-825 (ISSN 1556-8318) (Articolo su rivista)
Link DOI

Il bilancio in forma abbreviata. Normativa- Commenti-Modelli su CD-ROM

FERRARESE P.; CRISTOFORI G

(2004), MILANO, Il Sole 24 Ore, vol. 1, pp. 1-264 (ISBN 9788832451283) (Monografia o trattato scientifico)

Value quantification – processes and best practices to document and quantify value in B2B

Hinterhuber, Andreas

(2022), Value First, Then Price: Building Value-Based Pricing Strategies, Milton Park, Routledge, pp. 67-80 (ISBN 9781032012124) (Articolo su libro)
Link DOI

Watching is valuable: Consumer views – Content consumption on OTT platforms

Chakraborty, Debarun; Siddiqui, Mujahid; Siddiqui, Aaliyah; Paul, Justin; Dash, Ganesh; Mas, Francesca Dal

(2023) in JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES, vol. 70, pp. 103148 (ISSN 0969-6989) (Articolo su rivista)
Link DOI

Consumer ideologies in time of uncertainty

Edoardo Lozza, Donata Vianelli, Marco Balzano, Giulia Sesini

(2022), Il Mulino (Altro)

Economia aziendale: organizations and firms

Antonio Costantini; Marco Fasan

(2022), Lessons of business administration and accounting, Giappichelli Editore, pp. 1-22 (ISBN 9788892144194) (Articolo su libro)

An integrated decision‐making framework for corporate sustainability

Molin, Michele; Pizzol, Lisa; Pesce, Marco; Maura, Alessandro; Civiero, Matteo; Gritti, Elisa; Giotto, Simone; Ferri, Alberto; Liguoro, Lorenzo; Bagnoli, Carlo; Semenzin, Elena

(2022) in CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT, vol. Novembre 2022, pp. 1-16 (ISSN 1535-3958) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

Allocazione delle differenze da fusione in presenza di partecipazione non totalitaria, problematiche operative

Mancin Moreno

(2022) in MODULO24 BILANCIO E NON FINANCIAL REPORTING, vol. 1, pp. 16-28 (ISSN 2785-7530) (Articolo su rivista)

Notes on marriage markets with weak externalities

Fonseca-Mairena, María Haydée; Matteo Maria Triossi Verondini

(2023) in BULLETIN OF ECONOMIC RESEARCH, vol. 75 (ISSN 1467-8586) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

Digital Pricing Strategy: Capturing Value from Digital Innovations

(a cura di) Liozu, Stephan; Hinterhuber, Andreas

(2023), Milton Park, Routledge, pp. 1-311 (ISBN 9781032127729) (Curatela)
Link DOI

SaaS Pricing: From Subscriptions to Usage-Based Pricing Models

Hinterhuber, Andreas

(2023), Digital Pricing Strategy: Capturing Value from Digital Innovations, Milton Park, Routledge, pp. 71-82 (ISBN 9781032127729) (Articolo su libro)
Link DOI

Il Knowledge Management nella filiera dell'Automotive

STOCCHETTI A; VOLPATO G.

(2007) in VOLPATO G., A CURA DI, Il Knowledge Management come strumento di vantaggio competitivo - Un confronto intersettoriale, ROMA, Carocci Editore, vol. 1, pp. 127-158 (ISBN 9788843041121) (Articolo su libro)

An experiential learning approach in developing emotional intelligent leadership

Bonesso Sara, Cortellazzo Laura, Gerli Fabrizio

(2022), British Academy of Management BAM 2022 Conference proceedings, British Academy of Management, Convegno: British Academy of Management Conference BAM2022, Manchester, UK, 31 August- 2 September (ISBN 978-0-9956413-5-8) (Articolo in Atti di convegno)

Supplier involvement in automotive component design: outsourcing strategies and supply chain management

CAPUTO M.; F. ZIRPOLI

(2002) in INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY MANAGEMENT, vol. 23, pp. 129-154 (ISSN 0267-5730) (Articolo su rivista)
Link DOI

Organizzare l'innovazione. Strategie di esternalizzazione e processi di apprendimento in Fiat Auto

F. ZIRPOLI

(2010), BOLOGNA, Il Mulino, pp. 1-216 (ISBN 9788815137517) (Monografia o trattato scientifico)

L'attore individuale e il comportamento organizzativo

Comacchio Anna; Scapolan Annachiara

(2003) in Isotta Franco, Organizzazione aziendale, Padova, Cedam, pp. 51-79 (ISBN 9788813247683) (Articolo su libro)

Il governo delle relazioni di outsourcing dei servizi di Information Technology nelle aziende pubbliche

G. VAIA; TOMMASETTI A

(2008) in RIVISTA ITALIANA DI RAGIONERIA E DI ECONOMIA AZIENDALE, vol. 5-6, pp. 357-371 (ISSN 1593-9154) (Articolo su rivista)

Blockchain technologies for sustainability in the agrifood sector: A literature review of academic research and business perspectives

Dal Mas, Francesca; Massaro, Maurizio; Ndou, Valentina; Raguseo, Elisabetta

(2023) in TECHNOLOGICAL FORECASTING AND SOCIAL CHANGE, vol. 187, pp. 1-14 (ISSN 0040-1625) (Articolo su rivista)
Link DOI

Cultura cinese e scelte di marketing. Tre casi di studio

Tiziano VESCOVI

(2022) in MICRO & MACRO MARKETING, vol. 31, pp. 525-544 (ISSN 1121-4228) (Articolo su rivista)
Link DOI

Introduction: quantifying and documenting value in business markets

Hinterhuber, Andreas; Snelgrove, Todd

(2022), Value First, Then Price: Building Value-Based Pricing Strategies, Milton Park, Routledge, pp. 3-13 (ISBN 9781032012124) (Articolo su libro)
Link DOI

Value First, Then Price: Building Value-Based Pricing Strategies

(a cura di) Hinterhuber, Andreas; Snelgrove, Todd

(2022) in Hinterhuber, Andreas; Snelgrove, Todd, Milton Park, Routledge, pp. 1-288 (ISBN 9781032012124) (Curatela)
Link DOI

Interview: Processes and capabilities for value quantifiction

Hinterhuber, Andreas; Russell, Robert

(2022), Value First, Then Price: Building Value-Based Pricing Strategies, Milton Park, Routledge, pp. 26-37 (ISBN 9781032012124) (Articolo su libro)
Link DOI

Costruire e comunicare la brand identity di una cantina. Visioni della Cina I

Tiziano VESCOVI

(2021) in Tiziano Vescovi, Wine Marketing, Milano, hoepli, pp. 109-111 (Articolo su libro)

The Luxury Fashion Industry in the Covid-19 Era The Moncler marketing strategy in China

Tiziano VESCOVI

(2022) in Giulia Targon, Tiziano Vescovi, ANZMAC 2022. Reconnecting and reimagine, Perth, ANZMAC conference, pp. 353-353, Convegno: ANZMAC 2022, PERTH, 5-7 DICEMBRE 2022 (Articolo in Atti di convegno)

Knowledge translation in the medical field among different stakeholders. A case study in oncology

Biancuzzi H.; Dal Mas Francesca; Barcellini A.; Miceli L.

(2020) in RECENTI PROGRESSI IN MEDICINA, vol. 111, pp. 769-774 (ISSN 0034-1193) (Articolo su rivista)
Link DOI

The intellectual capital disclosure in the Management report before and after the European Directive 95/2014 in Italy

Michela Cordazzo; Laura Bini; Lucia Marsura

(2022), Non-financial Disclosure and Integrated Reporting - Theoretical Framework and Empirical Evidence, Springer, pp. 203-217 (ISBN 978-3-030-90354-1) (Articolo su libro)
Link DOI URL correlato

Materiality and assurance: Building the link

C. Mio

(2013), Integrated Reporting - Concepts and Cases that Redefine Corporate Accountability, London, Springer International Publishing, pp. 79-94 (ISBN 9783319021676) (Articolo su libro)
Link DOI

La filiera automotive italiana nel segno della transizione ecologica

Anna Moretti; Francesco Zirpoli

(2021), Osservatorio sulla componentistica automotive italiana 2021, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 6, pp. 17-20 (ISBN 978-88-6969-564-3) (ISSN 2611-8599) (Articolo su libro)
Link DOI

Osservatorio sulla componentistica automotive italiana 2021

(a cura di) Anna Moretti; Francesco Zirpoli

(2021) in Anna Moretti, Francesco Zirpoli, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 6 (ISBN 978-88-6969-564-3) (ISSN 2611-8599) (Curatela)
Link DOI

Le collaborazioni inter-organizzative in un contesto in cambiamento

Anna Moretti; Francesco Zirpoli

(2021), Osservatorio sulla componentistica automotive italiana 2021, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 6, pp. 215-228 (ISBN 978-88-6969-564-3) (Articolo su libro)
Link DOI

The emotional and social side of analytics professionals: an exploratory study of the behavioral profile of data scientists and data analysts

Bonesso, Sara; Gerli, Fabrizio; Bruni, Elena

(2022) in INTERNATIONAL JOURNAL OF MANPOWER, vol. 43, pp. 19-41 (ISSN 0143-7720) (Articolo su rivista)
Link DOI

Le 31 competenze che fanno la differenza: Il modello BECOME360©

Bonesso Sara, Cortellazzo Laura, Gerli Fabrizio

(2022) in PERSONALE E LAVORO, vol. 640, pp. 8-14 (Articolo su rivista)

L'evoluzione delle relazioni banche - reti

Antonio Proto

(2021) in Autori vari, Osservatorio Nazionale sulle reti d'impresa 2021, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 1, pp. 53-59 (ISBN 978-88-6969-575-9) (Articolo su libro)