Catalogo pubblicazioni
Il catalogo delle pubblicazioni del Dipartimento attinge le informazioni da ARCA, l'archivio istituzionale ad accesso aperto della ricerca di Ca' Foscari.
5446 pubblicazioni
339 | Libri | ||
170 | Curatele | ||
0 | Brevetti | ||
2216 | Contributi in rivista | ||
1620 | Contributi in volume | ||
740 | Contributi in atti convegno | ||
361 | Altro |
I lavori nel turismo. Professioni, competenze, opportunità
CAPPELLARI R; COMACCHIO A.
(2000), MILANO, Franco Angeli, pp. 1-144 (ISBN 9788846418425)
(Monografia o trattato scientifico)
Trasferimento dell'azienda
ZILIO GRANDI G.
(2001) in V. BUONOCORE A CURA DI, Codice della vendita
(Articolo su libro)
In The Case of False Financial Reporting/False Corporate Communications, Is it Appropriate to Identify Quantitative Thresholds that Trigger Criminal Sanctions, or is it Desirable not to Set Such Thresholds?
maria silvia avi
(2021) in JOURNAL OF ECONOMICS, FINANCE AND MANAGEMENT STUDIES, vol. 4, pp. 2213-2227 (ISSN 2644-0490)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Big Data and Business Analytics: Definitions and Implications in the Business Environment
Marisa Agostini; Alessandro Spano
(2021) in Agostini Marisa, Spano Alessandro, Intellectual Capital, Smart Technologies and Digitalization, Springer, pp. 107-117 (ISBN 978-3-030-80736-8; 978-3-030-80737-5)
(Articolo su libro)
Link DOI
LA MARCA E LE CONDIZIONI DI CONTESTO
T. VESCOVI
(2011) in T. VESCOVI, LIBELLULE SUL DRAGO. Modelli di business e strategie di marketing per le imprese italiane in Cina, PADOVA, CEDAM, pp. 147-164 (ISBN 9788813317478)
(Articolo su libro)
THE REVENUES: CHANGES IN THE REGISTRATION OF THIS ACCOUNTING ITEM IN ITALY.
Maria Silvia Avi
(2021) in JOURNAL OF ECONOMICS, FINANCE AND MANAGEMENT STUDIES, vol. 4, pp. 2433-2442 (ISSN 2644-0504)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Onnicomprensività o “onniretribuibilità” per i dirigenti pubblici?
ZILIO GRANDI G.
(2005) in IL LAVORO NELLE PUBBLICHE AMMINISTRAZIONI, vol. 5/2005, pp. 894-900 (ISSN 1591-7681)
(Articolo su rivista)
Tradition as a Resource: Robust and Radical Interpretations of Operatic Tradition in the Italian Opera Industry, 1989-2011
Cancellieri, G., Cattani, G., Ferriani, S.
(2022) in STRATEGIC MANAGEMENT JOURNAL, vol. 43, pp. 2703-2741 (ISSN 0143-2095)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Large portfolio losses: a dynamic contagion model
DAI PRA P; RUNGGALDIER W.J; SARTORI E; TOLOTTI M.
(2009) in THE ANNALS OF APPLIED PROBABILITY, vol. 19(1), pp. 347-394 (ISSN 1050-5164)
(Articolo su rivista)
Link DOI
The Small World of Pheromone Trails
ELLERO A.; PELLEGRINI P
(2008), Ant Colony Optimization and Swarm Intelligence, Lecture Notes in Computer Science,, BERLIN / HEIDELBERG, Springer, vol. 5217, pp. 387-394, Convegno: 6th International Conference, ANTS 2008, Brussels, Belgium, September 22-24, 2008 (ISBN 9783540875260)
(Articolo in Atti di convegno)
Link DOI
Blending Novelty and Tradition in Creative Projects: How Robust Project Design and Conventionality Shape the Appeal of Operatic Productions.
Cancellieri, G., Cattani, G., Ferriani, S.
(2023), HANDBOOK OF INNOVATION AND PROJECT MANAGEMENT, Edward Elgar (ISBN 978 1 78990 179 5)
(Articolo su libro)
I tributi regionali
INTERDONATO M.
(1994) in AUTORI VARI; DIRETTO DAL PROF. F. AMATUCCI, Trattato di diritto tributario, Padova, CEDAM, vol. IV, pp. 353-375
(Articolo su libro)
Methodology for the Sustainable Development of the Italy-Croatia Cross-Border Area: Sustainable and Multimodal/ Cross-Border Passenger Services
Sirotić, Miljen; Žuškin, Srđan; Rudan, Igor; Stocchetti, Andrea
(2021) in SUSTAINABILITY, vol. 13, pp. 11895 (ISSN 2071-1050)
(Articolo su rivista)
Link DOI
URL correlato
From techno-centrism to socio-centrism: The evolution of principles for urban sustainable mobility
Lanzini P.; Stocchetti A.
(2021) in INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABLE TRANSPORTATION, vol. 15, pp. 815-825 (ISSN 1556-8318)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Il bilancio in forma abbreviata. Normativa- Commenti-Modelli su CD-ROM
FERRARESE P.; CRISTOFORI G
(2004), MILANO, Il Sole 24 Ore, vol. 1, pp. 1-264 (ISBN 9788832451283)
(Monografia o trattato scientifico)
Value quantification – processes and best practices to document and quantify value in B2B
Hinterhuber, Andreas
(2022), Value First, Then Price: Building Value-Based Pricing Strategies, Milton Park, Routledge, pp. 67-80 (ISBN 9781032012124)
(Articolo su libro)
Link DOI
Watching is valuable: Consumer views – Content consumption on OTT platforms
Chakraborty, Debarun; Siddiqui, Mujahid; Siddiqui, Aaliyah; Paul, Justin; Dash, Ganesh; Mas, Francesca Dal
(2023) in JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES, vol. 70, pp. 103148 (ISSN 0969-6989)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Consumer ideologies in time of uncertainty
Edoardo Lozza, Donata Vianelli, Marco Balzano, Giulia Sesini
(2022), Il Mulino
(Altro)
Economia aziendale: organizations and firms
Antonio Costantini; Marco Fasan
(2022), Lessons of business administration and accounting, Giappichelli Editore, pp. 1-22 (ISBN 9788892144194)
(Articolo su libro)
An integrated decision‐making framework for corporate sustainability
Molin, Michele; Pizzol, Lisa; Pesce, Marco; Maura, Alessandro; Civiero, Matteo; Gritti, Elisa; Giotto, Simone; Ferri, Alberto; Liguoro, Lorenzo; Bagnoli, Carlo; Semenzin, Elena
(2022) in CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY & ENVIRONMENTAL MANAGEMENT, vol. Novembre 2022, pp. 1-16 (ISSN 1535-3958)
(Articolo su rivista)
Link DOI
URL correlato
The interplay role of destination area hashtags to enhance small destination pictures’ engagement on Instagram
Elena Bellio; Francesca Checchinato
(2022), vol. 1
(Working paper)
Link DOI
Allocazione delle differenze da fusione in presenza di partecipazione non totalitaria, problematiche operative
Mancin Moreno
(2022) in MODULO24 BILANCIO E NON FINANCIAL REPORTING, vol. 1, pp. 16-28 (ISSN 2785-7530)
(Articolo su rivista)
Notes on marriage markets with weak externalities
Fonseca-Mairena, María Haydée; Matteo Maria Triossi Verondini
(2023) in BULLETIN OF ECONOMIC RESEARCH, vol. 75 (ISSN 1467-8586)
(Articolo su rivista)
Link DOI
URL correlato
Digital Pricing Strategy: Capturing Value from Digital Innovations
(a cura di) Liozu, Stephan; Hinterhuber, Andreas
(2023), Milton Park, Routledge, pp. 1-311 (ISBN 9781032127729)
(Curatela)
Link DOI
SaaS Pricing: From Subscriptions to Usage-Based Pricing Models
Hinterhuber, Andreas
(2023), Digital Pricing Strategy: Capturing Value from Digital Innovations, Milton Park, Routledge, pp. 71-82 (ISBN 9781032127729)
(Articolo su libro)
Link DOI
Il Knowledge Management nella filiera dell'Automotive
STOCCHETTI A; VOLPATO G.
(2007) in VOLPATO G., A CURA DI, Il Knowledge Management come strumento di vantaggio competitivo - Un confronto intersettoriale, ROMA, Carocci Editore, vol. 1, pp. 127-158 (ISBN 9788843041121)
(Articolo su libro)
An experiential learning approach in developing emotional intelligent leadership
Bonesso Sara, Cortellazzo Laura, Gerli Fabrizio
(2022), British Academy of Management BAM 2022 Conference proceedings, British Academy of Management, Convegno: British Academy of Management Conference BAM2022, Manchester, UK, 31 August- 2 September (ISBN 978-0-9956413-5-8)
(Articolo in Atti di convegno)
GROWTH DOES NOT ALWAYS MEAN GROWTH SUMMARY CONSIDERATIONS ON THE GROWTH OF ENTERPRISES AND THE NATIONAL ECONOMY BETWEEN PROFITABILITY, FINANCIAL BALANCE, SUSTAINABILITY, ENFORCEMENT OF HUMAN AND ECONOMIC RIGHTS OF WORKERS
MARIA SILVIA AVI
(2022) in JOURNAL OF ECONOMICS, FINANCE AND MANAGEMENT STUDIES, vol. 5, pp. 2956-2970 (ISSN 2644-0504)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Supplier involvement in automotive component design: outsourcing strategies and supply chain management
CAPUTO M.; F. ZIRPOLI
(2002) in INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY MANAGEMENT, vol. 23, pp. 129-154 (ISSN 0267-5730)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Organizzare l'innovazione. Strategie di esternalizzazione e processi di apprendimento in Fiat Auto
F. ZIRPOLI
(2010), BOLOGNA, Il Mulino, pp. 1-216 (ISBN 9788815137517)
(Monografia o trattato scientifico)
L'attore individuale e il comportamento organizzativo
Comacchio Anna; Scapolan Annachiara
(2003) in Isotta Franco, Organizzazione aziendale, Padova, Cedam, pp. 51-79 (ISBN 9788813247683)
(Articolo su libro)
Il governo delle relazioni di outsourcing dei servizi di Information Technology nelle aziende pubbliche
G. VAIA; TOMMASETTI A
(2008) in RIVISTA ITALIANA DI RAGIONERIA E DI ECONOMIA AZIENDALE, vol. 5-6, pp. 357-371 (ISSN 1593-9154)
(Articolo su rivista)
INCOME TAXES: OBJECTIVE VALUES OR SUBJECTIVE VALUES AS THEY RESULT FROM FINANCIAL STATEMENTS THAT CONTAIN SUBJECTIVE DATA OR VALUES DETERMINED SUBJECTIVELY BY FINANCIAL REPORTING PREPARERS?
MARIA SILVIA AVI
(2021) in JOURNAL OF ECONOMICS AND PUBLIC FINANCE, vol. 7, pp. 91-120 (ISSN 2377-1046)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Blockchain technologies for sustainability in the agrifood sector: A literature review of academic research and business perspectives
Dal Mas, Francesca; Massaro, Maurizio; Ndou, Valentina; Raguseo, Elisabetta
(2023) in TECHNOLOGICAL FORECASTING AND SOCIAL CHANGE, vol. 187, pp. 1-14 (ISSN 0040-1625)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Cultura cinese e scelte di marketing. Tre casi di studio
Tiziano VESCOVI
(2022) in MICRO & MACRO MARKETING, vol. 31, pp. 525-544 (ISSN 1121-4228)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Introduction: quantifying and documenting value in business markets
Hinterhuber, Andreas; Snelgrove, Todd
(2022), Value First, Then Price: Building Value-Based Pricing Strategies, Milton Park, Routledge, pp. 3-13 (ISBN 9781032012124)
(Articolo su libro)
Link DOI
Value First, Then Price: Building Value-Based Pricing Strategies
(a cura di) Hinterhuber, Andreas; Snelgrove, Todd
(2022) in Hinterhuber, Andreas; Snelgrove, Todd, Milton Park, Routledge, pp. 1-288 (ISBN 9781032012124)
(Curatela)
Link DOI
Interview: Processes and capabilities for value quantifiction
Hinterhuber, Andreas; Russell, Robert
(2022), Value First, Then Price: Building Value-Based Pricing Strategies, Milton Park, Routledge, pp. 26-37 (ISBN 9781032012124)
(Articolo su libro)
Link DOI
Costruire e comunicare la brand identity di una cantina. Visioni della Cina I
Tiziano VESCOVI
(2021) in Tiziano Vescovi, Wine Marketing, Milano, hoepli, pp. 109-111
(Articolo su libro)
The Luxury Fashion Industry in the Covid-19 Era The Moncler marketing strategy in China
Tiziano VESCOVI
(2022) in Giulia Targon, Tiziano Vescovi, ANZMAC 2022. Reconnecting and reimagine, Perth, ANZMAC conference, pp. 353-353, Convegno: ANZMAC 2022, PERTH, 5-7 DICEMBRE 2022
(Articolo in Atti di convegno)
Knowledge translation in the medical field among different stakeholders. A case study in oncology
Biancuzzi H.; Dal Mas Francesca; Barcellini A.; Miceli L.
(2020) in RECENTI PROGRESSI IN MEDICINA, vol. 111, pp. 769-774 (ISSN 0034-1193)
(Articolo su rivista)
Link DOI
The intellectual capital disclosure in the Management report before and after the European Directive 95/2014 in Italy
Michela Cordazzo; Laura Bini; Lucia Marsura
(2022), Non-financial Disclosure and Integrated Reporting - Theoretical Framework and Empirical Evidence, Springer, pp. 203-217 (ISBN 978-3-030-90354-1)
(Articolo su libro)
Link DOI
URL correlato
Il "ribaltamento" obbligatorio di costi e ricavi nei consorzi, tra esasperata valorizzazione della mutualità ed esigenze di contrasto all'abuso di diritto - Nota a Cass., sez. trib., 17 giugno 2011, n. 13295 (ud. del 19 gennaio 2011)
M. INTERDONATO
(2012) in RIVISTA TRIMESTRALE DI DIRITTO TRIBUTARIO, vol. 2/2012, pp. 523-543 (ISSN 2280-1332)
(Nota a sentenza)
Materiality and assurance: Building the link
C. Mio
(2013), Integrated Reporting - Concepts and Cases that Redefine Corporate Accountability, London, Springer International Publishing, pp. 79-94 (ISBN 9783319021676)
(Articolo su libro)
Link DOI
La filiera automotive italiana nel segno della transizione ecologica
Anna Moretti; Francesco Zirpoli
(2021), Osservatorio sulla componentistica automotive italiana 2021, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 6, pp. 17-20 (ISBN 978-88-6969-564-3) (ISSN 2611-8599)
(Articolo su libro)
Link DOI
Osservatorio sulla componentistica automotive italiana 2021
(a cura di) Anna Moretti; Francesco Zirpoli
(2021) in Anna Moretti, Francesco Zirpoli, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 6 (ISBN 978-88-6969-564-3) (ISSN 2611-8599)
(Curatela)
Link DOI
Le collaborazioni inter-organizzative in un contesto in cambiamento
Anna Moretti; Francesco Zirpoli
(2021), Osservatorio sulla componentistica automotive italiana 2021, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 6, pp. 215-228 (ISBN 978-88-6969-564-3)
(Articolo su libro)
Link DOI
The emotional and social side of analytics professionals: an exploratory study of the behavioral profile of data scientists and data analysts
Bonesso, Sara; Gerli, Fabrizio; Bruni, Elena
(2022) in INTERNATIONAL JOURNAL OF MANPOWER, vol. 43, pp. 19-41 (ISSN 0143-7720)
(Articolo su rivista)
Link DOI
Le 31 competenze che fanno la differenza: Il modello BECOME360©
Bonesso Sara, Cortellazzo Laura, Gerli Fabrizio
(2022) in PERSONALE E LAVORO, vol. 640, pp. 8-14
(Articolo su rivista)
L'evoluzione delle relazioni banche - reti
Antonio Proto
(2021) in Autori vari, Osservatorio Nazionale sulle reti d'impresa 2021, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 1, pp. 53-59 (ISBN 978-88-6969-575-9)
(Articolo su libro)