Catalogo pubblicazioni

Il catalogo delle pubblicazioni del Dipartimento attinge le informazioni da ARCA, l'archivio istituzionale ad accesso aperto della ricerca di Ca' Foscari.

Rimuovi filtri

5413  pubblicazioni

332 Libri
167 Curatele
0 Brevetti
2210 Contributi in rivista
1605 Contributi in volume
743 Contributi in atti convegno
356 Altro
RECIFE-MILP: An effective MILP-based heuristic for the real-time railway traffic management problem

P. Pellegrini; G. Marliére; R. Pesenti; J. Rodriguez

(2015) in IEEE TRANSACTIONS ON INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS, vol. 16, pp. 2609-2619 (ISSN 1524-9050) (Articolo su rivista)

Business Model Innovation and Disclosure

Bagnoli C.; Redigolo G.

(2015) in Vari, Il ruolo dell’azienda nell’economia. Esiste un modello orientato alla crescita?, Bologna, Il Mulino., pp. 205-215 (ISBN 978-88-15-25462-7) (Articolo su libro)

Cultural Entrepreneurship in Creative Atmoshperes

Calcagno, Monica; Panozzo, Fabrizio

(2015), Il ruolo dell'azienda nell'economia. Esiste un modello aziendale orientato alla crescita?, Bologna, il Mulino, vol. 1, pp. 91-101 (ISBN 9788815254627) (Articolo su libro)

L’impresa sostenibile: dai principi alla pratica

STOCCHETTI A.

(2015) in MICROIMPRESA, vol. 37, pp. 127-153 (ISSN 1590-0797) (Articolo su rivista)

Where there is a will there is a way IC, strategic intent, diversification and firm performance

Carlo, Bagnoli; Murizio, Massaro; John, Dumay

(2015) in JOURNAL OF INTELLECTUAL CAPITAL, vol. 16, pp. 490-517 (ISSN 1469-1930) (Articolo su rivista)

Make value your priority

Hinterhuber, Andreas

(2015) in FINANCE & MANAGEMENT, vol. 236, pp. 26-28 (ISSN 1471-1818) (Articolo su rivista)

Il prezzo migliore

Hinterhuber, Andreas; Pollono, Evandro

(2015) in L'IMPRESA, vol. 48, pp. 71-74 (ISSN 0035-6816) (Articolo su rivista)

Measuring the profit impact of pricing & revenue management

Liozu, Stephan M; Hinterhuber, Andreas

(2015) in JOURNAL OF REVENUE AND PRICING MANAGEMENT, vol. 14, pp. 137-139 (ISSN 1476-6930) (Articolo su rivista)

The systemic dimension of sustainable development in developing countries

Roland Bardy; Arthur Rubens; Maurizio Massaro

(2015) in JOURNAL OF ORGANISATIONAL TRANSFORMATION & SOCIAL CHANGE, vol. 12, pp. 22-41 (ISSN 1477-9633) (Articolo su rivista)

Radio Magica: Quando il marketing incontra i bisogni educativi

Rocco, Elena

(2015) in COOPERAZIONE EDUCATIVA, vol. 64 (ISSN 0010-8502) (Articolo su rivista)

The auditor as a change agent for SMEs: the role of confidence, trust and identification

Aschauer Ewald; Moro Andrea; Massaro Maurizio

(2015) in REVIEW OF MANAGERIAL SCIENCE, vol. 9, pp. 339-360 (ISSN 1863-6683) (Articolo su rivista)

Public sector knowledge management: a structured literature review

Massaro Maurizio; Dumay John; Garlatti Andrea

(2015) in JOURNAL OF KNOWLEDGE MANAGEMENT, vol. 19, pp. 530-558 (ISSN 1367-3270) (Articolo su rivista)

Behavioral and psychological aspects of b2b pricing

Hinterhuber, Andreas; Liozu, Stephan M.

(2015) in INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT, vol. 47, pp. 4-5 (ISSN 0019-8501) (Articolo su rivista)

Positioning and pricing

Hinterhuber, Andreas

(2015) in FINANCE & MANAGEMENT, vol. 235, pp. 28-29 (ISSN 1471-1818) (Articolo su rivista)

Interview with an expert: Mr Todd Snelgrove, chief value officer, SKF

Hinterhuber, Andreas; Snelgrove, Todd

(2015), Pricing and the Sales Force, ‎Milton Park‎, Taylor and Francis Inc., pp. 24-29 (ISBN 9781315762463) (Articolo su libro)

MATHEMATICAL METHODS IN ECONOMICS AND FINANCE, Member of the Editorial Board of

(a cura di) Barro, Diana; Canestrelli, Elio; Corazza, Marco; Ferretti, Paola; Funari, Stefania; Nardon, Martina

(2015) in = in MATHEMATICAL METHODS IN ECONOMICS AND FINANCE, Venezia, Dipartimento di Economia, Università di Venezia, vol. 7, pp. 1-72 (ISSN 1971-6419) (Curatela)

Proceedings of the 16th European Conference on Knowledge Management

(a cura di) Garlatti Andrea; Massaro Maurizio

(2015) in Garlatti, Andrea and Massaro, Maurizio, Reading, Academic Publishing International, vol. 1, pp. 1-1044 (ISBN 9781910810460) (Curatela)

Pricing and the sales force

(a cura di) Hinterhuber, A.; Liozu S.

(2015) in Hinterhuber, A. ; Liozu, S.M., ‎Milton Park‎, Taylor and Francis Inc., pp. 1-218 (ISBN 978-131764837-6) (Curatela)

THE INTEGRATIVE (OR DISRUPTIVE) ROLE OF PERFORMANCE-BASED PLANNING . A PERSPECTIVE FROM THE ITALIAN LOCAL GOVERNMENT

Russo, Salvatore

(2015), 8TH CONFERENCE ON PERFORMANCE MEASUREMENT AND MANAGEMENT CONTROL in CONFERENCE ON PERFORMANCE MEASUREMENT AND MANAGEMENT CONTROL, Brussels, Eiasm, Convegno: 8TH CONFERENCE ON PERFORMANCE MEASUREMENT AND MANAGEMENT CONTROL, Nice (France), 30 September - 2 October 2015 (ISSN 2295-1660) (Articolo in Atti di convegno)

Understanding the Profile of Omnivorous Music Consumers: Cultural Voracity vs. Taste Eclecticism

Cancellieri, G., Turrini, A

(2015), AIMAC, International Conference on Arts and Cultural Management, AIMAC, International Conference on Arts and Cultural Management, Convegno: International Conference on Arts and Cultural Management (AIMAC) (Articolo in Atti di convegno)

Cultural Factory tra Iconicità e Management: un Benchmarking Europeo

Cancellieri, G., Turrini, A.

(2015) in ECONOMIA & MANAGEMENT, vol. 5 (ottobre/novembre) (ISSN 1120-5032) (Articolo su rivista)

Strategic Practices and Italian Opera Houses’ Performance: the Innovation Dilemma

Cancellieri,G.

(2015) in MERCATI E COMPETITIVITÀ, vol. 3, pp. 39-59 (ISSN 1826-7386) (Articolo su rivista)

Rigenerare investendo in cultura

Stefano, Bonaccini; Monica, Calcagno; Andrea Landi; Antonio Rigon; Alessandro Rubini; Fabio Sguaragli

(2015), Laboratori urbani. Organizzare la rigenerazione urbana attraverso la cultura e l'innovazione sociale, Roma, Fondazione Giacomo Brodolini, pp. 121-138 (ISBN 9788895380278) (Articolo su libro)

IL “DESTINO” DELLE COLLABORAZIONI COORDINATE E CONTINUATIVE DOPO IL JOBS ACT (D.LGS. N. 81/2015)

Zilio Grandi, Gaetano

(2015), note di ricerca, Dipartimento di Management dell’Università Ca’ Foscari Venezia, vol. 2 (Articolo su libro)

Chance and Competitive Advantage

massimo warglien; Daria Arkhipova; Markus Reitzig

(2015), Proceedings Academy of Management, Briarcliff Manor, NY, academy of management, vol. 2015, Convegno: Academy of Management Annual Meeting 2015, St Louis, 07/08/2015-11/08/2015 (ISSN 0065-0668) (Articolo in Atti di convegno)

Eligibility Regulations and formal home-care utilisation among the vulnerable older people in SHARE wave 5

Cristina Orso; Ludovico Carrino

(2015), Ageing in Europe - Supporting Policies for an Inclusive Society, Walter de Gruyter GmbH & Co (ISBN 978-3-11-044412-4) (Articolo su libro)

From La Bohème to La Wally: How Organizational Status Affects the (Un)conventionality of Opera Repertoire

Cancellieri, G., Riccaboni, M.

(2015), Academy of Management Proceedings in ACADEMY OF MANAGEMENT ANNUAL MEETING PROCEEDINGS, Academy of Management (AOM), Convegno: Convegno: Academy of Management (ISSN 2151-6561) (ISSN 2151-6561) (Abstract in Atti di convegno)

introduction

c. bagnoli

(2015) in E. Franzolin, 25 Recipes Of Inventive Simplification, Unox Spa (ISBN 978-13-2959-645-0) (Prefazione/Postfazione)

Introduction

Hinterhuber, Andreas*; Liozu, Stephan M.

(2015), Pricing and the Sales Force, ‎Milton Park‎, Taylor and Francis Inc., pp. 3-8 (ISBN 9781317648376) (Articolo su libro)

MATHEMATICAL METHODS IN ECONOMICS AND FINANCE, Member of the Editorial Board of

(a cura di) Barro, Diana; Canestrelli, Elio; Corazza, Marco; Ferretti, Paola; Funari, Stefania; Nardon, Martina

(2015) in = in MATHEMATICAL METHODS IN ECONOMICS AND FINANCE, Venezia, Dipartimento di Economia, Università Ca' Foscari Venezia, vol. 8, pp. 1-68 (ISSN 1971-6419) (Curatela)

The Oxford handbook of pricing management

Hinterhuber, Andreas

(2015) in JOURNAL OF REVENUE AND PRICING MANAGEMENT, vol. 14, pp. 301-302 (ISSN 1476-6930) (Recensione in rivista)

Business Strategy and Ownership: How Do They Affect Management Accounting Innovations and Risk Management in Large Firms in Italy

Franco Cescon, Antonio Costantini, Gina Rossi

(2015), Il ruolo dell'azienda nell' economia. Esiste un modello aziendale orientato alla crescita?, Bologna, Il Mulino, pp. 217-231 (ISBN 978-88-15-25462-7) (Articolo su libro)

The influence of total quality management on risk identification and non-financial performance measures: an Italian-based empirical analysis

Antonio Costantini, Filippo Zanin

(2015) in INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT CASES, vol. 17, pp. 73-87 (ISSN 1741-6264) (Articolo su rivista)

Reti strategiche come evoluzione delle reti emergenti: l'esperienza di due contratti di rete nel bresciano

BRUNETTA, FEDERICA; Censi, Anna; RULLANI, FRANCESCO; VICENTINI, FRANCESCA

(2015) in SINERGIE, vol. 98, pp. 261-285 (ISSN 0393-5108) (Articolo su rivista)

La Corporate Entrepreneurship

Fontana F. Boccardelli P.; Costabile M.; Maiolini R.; Prencipe Andrea; Rullani F.

(2015), Corporate Strategy. Una prospettiva organizzativa e finanziaria per la crescita, Hoepli, pp. 179-213 (ISBN 9788820363055) (Articolo su libro)

Employment and skill configurations in KIBS sectors: a longitudinal analysis

Agarwal R Selen W Roos G. and Green R.; Consoli Davide; Elche Dioni; Rullani Francesco

(2015), The Handbook of Service Innovation, Springer-Verlag, pp. 213-235 (ISBN 9781447165897) (Articolo su libro)

Exploring the Alpine SUMP with the PUMAS ASC: An Online Community of Practice for Combining Planning and Learning in Urban Mobility Planning

Till Schümmer, Martin Mühlpfordt, Giuseppe Mella, Pier Paolo Pentucci

(2015) in Till Schümmer, Martin Mühlpfordt, Giuseppe Mella, Pier Paolo Pentucci, Proceedings REAL CORP 2015 Tagungsband - 5-7 May 2015,Ghent, Belgium, Editors: M. SCHRENK, V. V. POPOVICH, P. ZEILE, P. ELISEI, C. BEYER, pp. 777-785, Convegno: REAL CORP 2015: PLAN TOGETHER – RIGHT NOW – OVERALL, GHENT - BELGIUM, 5-7 May 2015 (ISBN 978-3-9503110-8-2; 978-3-9503110-9-9) (Articolo in Atti di convegno)

Pricing ROI, pricing capabilities and firm performance

Hinterhuber, A.; Liozu, S.M.

(2015) in JOURNAL OF REVENUE AND PRICING MANAGEMENT, vol. 14, pp. 211-228 (ISSN 1476-6930) (Articolo su rivista)

Violations of rational choice principles in pricing decisions

Hinterhuber, A.

(2015) in INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT, vol. 47, pp. 65-74 (ISSN 0019-8501) (Articolo su rivista)

Value quantification: The next challenge for B2B selling

Hinterhuber, A.

(2015) in Hinterhuber, A., Pricing and the Sales Force, ‎Milton Park‎, Taylor and Francis Inc., pp. 11-23 (ISBN 978-131764837-6) (Articolo su libro)

Value assessment and pricing capabilities-how to profit from value

Johansson, M.; Keränen, J. ; Hinterhuber, A. ; Liozu, S. ; Andersson, L.

(2015) in JOURNAL OF REVENUE AND PRICING MANAGEMENT, vol. 14, pp. 178-197 (ISSN 1476-6930) (Articolo su rivista)

CEO championing of pricing and firm performance in industrial firms

Liozu, S. ; Hinterhuber, A.

(2015), CEO Branding: Theory and Practice, ‎Milton Park‎, Taylor and Francis Inc., pp. 177-200 (ISBN 9781138013711) (Articolo su libro)

Persoenliche Steuerplicht im Rahmen der italienischen IRES

bagarotto ernesto-marco ; viotto antonio; kanduth-kristen sabine

(2015), Die Besteuerung von Koerperschaften, Lnde (ISBN 978-3-7073-3103-5) (Articolo su libro)

The Effect of Entrepreneurial Intention on new Service Development

Maurizio Massaro; Francesca Dal Mas; Andrea Garlatti; Marco Paschetto

(2015) in Maurizio, Massaro and Francesca Dal Mas, and Andrea, Garlatti and Marco, Paschetto, Proceedings of the 3rd International Conference on Innovation and Entrepreneurship, CURTIS FARM, KIDMORE END, NR READING, RG4 9AY, ENGLAND, ACAD CONFERENCES LTD, pp. 103-111, Convegno: International Conference on Innovation and Entrepreneurship, Inglese (ISBN 9781910309933) (Articolo in Atti di convegno)

Linking Market Orientation and Service relatedness to New Service Development. THE CASE OF ITALIAN SMALL ACCOUNTING FIRMS

MASSARO, Maurizio; ROSSI, Gina; BAGNOLI, Carlo

(2015) in THE INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT SCIENCE AND INFORMATION TECHNOLOGY, vol. 16, pp. 490-517 (ISSN 1923-0265) (Articolo su rivista)

Management by objectives and corporate social responsibility disclosure First results from Italy

Chiara Mio; Andrea Venturelli; Rossella Leopizzi

(2015) in ACCOUNTING, AUDITING & ACCOUNTABILITY JOURNAL, vol. 28, pp. 325-364 (ISSN 1368-0668) (Articolo su rivista)

Detection of local tourism systems by threshold accepting

Andria, J.; di Tollo, G.; Pesenti, R.

(2015) in COMPUTATIONAL MANAGEMENT SCIENCE, vol. 12, pp. 559-575 (ISSN 1619-697X) (Articolo su rivista)

Outsourcing and Innovation. A Comparative Study of Italy and the UK

Vaia, Giovanni, Oshri, Ilan

(2015), Edizioni Ca’ Foscari - Digital Publishing, vol. 1 (ISBN 9788869690495; 9788869690433) (Monografia o trattato scientifico)

Da dove nasce l’innovazione sociale? La comunità degli innovatori sociali nel network Ashoka: evidenze empiriche tra regioni e settori

Matteo G. Caroli; Maiolini Riccardo; Mongelli Luca; Rullani Francesco; Valera Alessandro

(2015), Modelli ed esperienze di innovazione sociale in Italia: secondo rapporto sull'innovazione sociale, Franco Angeli, pp. 229-249 (ISBN 9788891733924) (Articolo su libro)