Catalogo pubblicazioni

Il catalogo delle pubblicazioni del Dipartimento attinge le informazioni da ARCA, l'archivio istituzionale ad accesso aperto della ricerca di Ca' Foscari.

Rimuovi filtri

5447  pubblicazioni

339 Libri
170 Curatele
0 Brevetti
2216 Contributi in rivista
1620 Contributi in volume
741 Contributi in atti convegno
361 Altro
Il consumo culturale diffuso: un indicatore critico

Ferrarese pieremilio

(2022), Modelli di rendicontazione dell'attività museale - II edizione, Venezia, Libreria Editrice Cafoscarina, vol. 1, pp. 163-183 (ISBN 978-88-7543-512-7) (Articolo su libro)

Breaking bad: Antecedents and performance consequences of unethical negotiation behavior in sales

Hinterhuber, Andreas; Khan Owais

(2024), 8th Biennial Enhancing Sales Force Productivity Conference, Hautamäki, Pia, Convegno: Enhancing Sales Force Productivity Conference, Tampere, Finland, 20-22 May (Abstract in Atti di convegno)

Entrepreneurial orientation in sales managers – blessing or curse?

Hinterhuber, Andreas

(2024), 8th Biennial Enhancing Sales Force Productivity Conference, Hautamäki, Pia, Convegno: Enhancing Sales Force Productivity Conference, Tampere, Finland, 20-22 May (Abstract in Atti di convegno)

Breaking Bad: Antecedents and Performance Consequences of Unethical Negotiation Behavior in Sales

Hinterhuber, Andreas; Khan, Owais

(2024), 2024 ISBM Academic Conference, The Pennsylvania State University, Smeal College of Business, State College, PA, Convegno: Institute for the Study of Business Markets (ISBM), The Pennsylvania State University, Smeal College of Business, Penn State Smeal College of Business , University Park, PA 16802, USA, 4-6 June (Abstract in Atti di convegno)

Elgar Encyclopedia of Pricing

(a cura di) Hinterhuber, Andreas

(2024), Cheltenham, UK., Edward Elgar Publishing, pp. 1-372 (ISBN 9781035307302) (Curatela)

Foreword

Hinterhuber, Andreas

(2024), Elgar Encyclopedia of Pricing, Cheltenham, UK., Edward Elgar Publishing, pp. 11-11 (ISBN 9781035307302) (Prefazione/Postfazione)

Costruire e comunicare la brand identity di una cantina. Visioni della Cina I

Tiziano VESCOVI

(2021) in Tiziano Vescovi, Wine Marketing, Milano, hoepli, pp. 109-111 (Articolo su libro)

The Luxury Fashion Industry in the Covid-19 Era The Moncler marketing strategy in China

Tiziano VESCOVI

(2022) in Giulia Targon, Tiziano Vescovi, ANZMAC 2022. Reconnecting and reimagine, Perth, ANZMAC conference, pp. 353-353, Convegno: ANZMAC 2022, PERTH, 5-7 DICEMBRE 2022 (Articolo in Atti di convegno)

Modelli di rendicontazione dell'attività museale - II edizione

(a cura di) Ferrarese Pieremilio, Bisello Alberto, Rylands Philip

(2022), Venezia, Libreria Editrice Cafoscarina, vol. 1, pp. 1-187 (ISBN 978-88-7543-512-7) (Curatela)

Luci ed ombre sulla “sanatoria” per i crediti d’imposta ricerca e sviluppo

VIOTTO A.

(2022) in RIVISTA TRIMESTRALE DI DIRITTO TRIBUTARIO, vol. 3 (ISSN 2421-6801) (Articolo su rivista)

APPROVATO IL PROVVEDIMENTO PER IL RIVERSAMENTO DEI CREDITI RICERCA E SVILUPPO: RIMANGONO DUBBI ANCORA APERTI

VIOTTO A

(2022) in TAX NEWS, vol. 2 (ISSN 2612-5196) (Articolo su rivista)

Cross-cultural differences of price perceptions

Hinterhuber, Andreas

(2024), Elgar Encyclopedia of Pricing, Cheltenham, UK., Edward Elgar Publishing, pp. 63-67 (ISBN 9781035307302) (Articolo su libro)

Value-based pricing: a framework

Hinterhuber, Andreas

(2024), Elgar Encyclopedia of Pricing, Cheltenham, UK., Edward Elgar Publishing, pp. 306-313 (ISBN 9781035307302) (Articolo su libro)

Value quantification

Hinterhuber, Andreas

(2024), Elgar Encyclopedia of Pricing, Cheltenham, UK., Edward Elgar Publishing, pp. 323-333 (ISBN 9781035307302) (Articolo su libro)

Willingness to pay (WTP) scales

Hinterhuber, Andreas

(2024), Elgar Encyclopedia of Pricing, Cheltenham, UK., Edward Elgar Publishing, pp. 354-359 (ISBN 9781035307302) (Articolo su libro)

Our roadmap to digital transformation

Checchinato Francesca, Hinterhuber Andreas , Vescovi Tiziano

(2021), Managing Digital Transformation: Understanding the Strategic Process, Routledge, pp. 273-277 (ISBN 978-100300863-7; 978-036744268-2) (Articolo su libro)

Technology is just an enabler of digital transformation

Checchinato Francesca

(2021), Managing Digital Transformation: Understanding the Strategic Process, Routledge, pp. 87-94 (ISBN 978-100300863-7) (Articolo su libro)

Dispositivi indossabili e attività fisica: sfide e opportunità in ambito oncologico. L’esperienza ‘Oncology in Motion’ del Centro di riferimento oncologico Irccs di Aviano

Helena Biancuzzi; Francesca Dal Mas; Luca Miceli

(2024) in POLITICHE SANITARIE, vol. 1 (ISSN 1590-069X) (Articolo su rivista)
Link DOI

Main factors affecting perceived quality in healthcare: a patient perspective approach

Bellio, Elena; Buccoliero, Luca

(2021) in THE TQM JOURNAL, vol. 33, pp. 176-192 (ISSN 1754-2731) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

Hand in hand: A multistakeholder approach for co-production of surgical care

Cobianchi, Lorenzo; Dal Mas, Francesca; Massaro, Maurizio; Bednarova, Rym; Biancuzzi, Helena; Filisetti, Claudia; Barcellini, Amelia; Orlandi, Ester; Miceli, Luca; Angelos, Peter

(2022) in THE AMERICAN JOURNAL OF SURGERY, vol. 223, pp. 214-215 (ISSN 0002-9610) (Articolo su rivista)
Link DOI

From a value-based knowledge economy to a worth economy. New reflections and perspectives on intellectual capital research

Edvinsson L.; Dal Mas F.; De Pablos P.O.; Massaro M.; Dumay J.

(2022) in INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING AND INTELLECTUAL CAPITAL, vol. 19, pp. 83-101 (ISSN 1479-4853) (Articolo su rivista)
Link DOI

Translating knowledge in new entrepreneurial ventures: the role of business plan development

Dal Mas, Francesca; Massaro, Maurizio; Paoloni, Paola; Kianto, Aino

(2023) in VINE JOURNAL OF INFORMATION AND KNOWLEDGE MANAGEMENT SYSTEMS, vol. 53, pp. 1159-1177 (ISSN 2059-5891) (Articolo su rivista)
Link DOI

Blockchain in the accounting, auditing and accountability fields: a bibliometric and coding analysis

Secinaro, Silvana; Dal Mas, Francesca; Brescia, Valerio; Calandra, Davide

(2021) in ACCOUNTING, AUDITING & ACCOUNTABILITY JOURNAL, vol. 35, pp. 168-203 (ISSN 1368-0668) (Articolo su rivista)
Link DOI

The imagery of environmental apocalypse

(a cura di) Linda Armano, Francesco Barbalace, Pier Luca Marzo

(2023) in Linda Armano, Francesco Barbalace, Pier Luca Marzo in IM@GO, Messina, Mimesis Edizioni, vol. 22 (ISSN 2281-8138) (Curatela)
URL correlato

Self-branding femminile. Tra autenticità ed artificio nella “cultura del brand”

Linda Armano

(2018) in DIALOGHI MEDITERRANEI, vol. 33 (ISSN 2384-9010) (Articolo su rivista)
URL correlato

L’esternalizzazione della logistica sanitaria e ospedaliera. Una revisione della letteratura

Pietro Previtali; Francesca Dal Mas; Stefano Denicolai; Helena Biancuzzi

(2021) in POLITICHE SANITARIE, vol. 22, pp. 168-182 (ISSN 1590-069X) (Articolo su rivista)
Link DOI

The attitude towards organ donation: Differences between students of medicine and nursing. A preliminary study at Unizkm - Catholic University “Our Lady of Good Counsel” of Tirana

Ruta, Federico; Ferrara, Paolo; Terzoni, Stefano; Dal Mas, Francesca; Bottazzi, Andrea; Prendi, Emanuela; Dragusha, Pranvera; Delli Poggi, Alessandro; Cobianchi, Lorenzo

(2022) in NURSE EDUCATION TODAY, vol. 109, pp. 105208 (ISSN 0260-6917) (Articolo su rivista)
Link DOI

Translating Knowledge About Organ and Tissue Donation Using Webinars: An Exploratory Study In Italy

Ruta, Federico; Gallo, Giuseppe; Ferrara, Paolo; Terzoni, Stefani; Monica, Annalisa Della; Dal Mas, Francesca; Cobianchi, Lorenzo

(2021) in TRANSPLANTATION PROCEEDINGS, vol. 53, pp. 1792-1797 (ISSN 0041-1345) (Articolo su rivista)
Link DOI

Previdenza complementare e assistenza sanitaria integrativa

Maurizio Falsone

(2021), Commentario al CCNL Metalmeccanici 5 febbraio 2021, Giappichelli, pp. 225-233 (ISBN 9788892142183) (Articolo su libro)

Formal Versus Informal Institutions and the Competitive Impact of International Mergers and Acquisitions

Kalanoski D; Cappa F; Pinelli M; Bonardi JP

(2021), AIB Academy of International Business 2021 Online Conference, AIB, Convegno: AIB 2021 Online, Online event, June 25th - July 2nd, 2021 (Articolo in Atti di convegno)

An organizational model for female leadership in healthcare. The national centre of oncological hadrontherapy (cnao foundation) experience during the covid-19 pandemic

Paoloni P.; Dal Mas F; Massaro M.; Barcellini A.; Orlandi E.

(2021), Proceedings of the International Conference on Gender Research, Academic Conferences and Publishing International Limited, pp. 228-237, Convegno: 4th International Conference on Gender Research, ICGR 2021, 2021 (ISBN 978-1-912764-95-2) (ISSN 2516-2810) (Articolo in Atti di convegno)
Link DOI

La gestione della conoscenza in ambito sanitario. Il caso di Swissmedic, l’Agenzia del farmaco svizzera

Francesca Dal Mas; Michael Renaudin; Antonjacopo Ferrario di Tor Vajana

(2019) in POLITICHE SANITARIE, vol. 20, pp. 102-110 (ISSN 1590-069X) (Articolo su rivista)
Link DOI

“Pledge” me your ears! The role of narratives and narrator experience in explaining crowdfunding success

Cappa F; Pinelli M; Maiolini R; Leone MI

(2020) in SMALL BUSINESS ECONOMICS, vol. 57, pp. 953-973 (ISSN 0921-898X) (Articolo su rivista)
Link DOI

When does crowdsourcing benefit firm stock market performance?

Cappa, Francesco; Oriani, Raffaele; Pinelli, Michele; De Massis, Alfredo

(2019) in RESEARCH POLICY, vol. 48, pp. 103825-103835 (ISSN 0048-7333) (Articolo su rivista)
Link DOI

Competenze dei fondatori e performance attesa delle start-up: un’analisi empirica

Michele Pinelli; Francesco Cappa; Stefano Franco; Enzo Peruffo

(2018) in PICCOLA IMPRESA, vol. 1, pp. 59-80 (ISSN 0394-7947) (Articolo su rivista)
URL correlato

Knowledge translation during the Covid-19 pandemic

Dal Mas F.; Cobianchi L.; Piccolo D.; Barach P.

(2021), Human Centered Organizational Culture: Global Dimensions, Taylor and Francis, pp. 139-150 (ISBN 9781003092025) (Articolo su libro)
Link DOI

Acquisitions Of Non-Controlling Equity Stakes: Agency Conflicts And Profitability

Pinelli M; Cappa F; Peruffo E; Oriani R

(2022) in STRATEGIC ORGANIZATION, vol. 20, pp. 341-367 (ISSN 1476-1270) (Articolo su rivista)
Link DOI

Founder Education and Start-Up Funds Raised

Franco S; Cappa F; Pinelli M

(2021) in IEEE ENGINEERING MANAGEMENT REVIEW., vol. 49, pp. 42-49 (ISSN 0360-8581) (Articolo su rivista)
Link DOI

Religion, science and secularization: a consumer-centric analysis of religion’s functional obsolescence

Pinelli M; Einstein E

(2019) in THE JOURNAL OF CONSUMER MARKETING, vol. 36, pp. 582-591 (ISSN 0736-3761) (Articolo su rivista)
Link DOI

Too much of two good things: Effects of Founders’ Educational Level and Heterogeneity on Start-Up Funds Raised

Pinelli M; Cappa F; Franco S; Peruffo E; Oriani R

(2020) in IEEE TRANSACTIONS ON ENGINEERING MANAGEMENT, vol. N/A (ISSN 0018-9391) (Articolo su rivista)
Link DOI

Strategies for Sustainable Development: Organizational Motivations, Stakeholders’ Expectations and Sustainability Agendas

Pinelli M; Maiolini; R

(2017) in SUSTAINABLE DEVELOPMENT, vol. 25, pp. 288-298 (ISSN 1099-1719) (Articolo su rivista)

Board interlocks in SMEs and the formation of international joint ventures

Debellis F; Pinelli M

(2020) in PICCOLA IMPRESA, vol. 2, pp. 99-118 (ISSN 0394-7947) (Articolo su rivista)
Link DOI

Houston, we have a family! Family governance, investors´ expectation and long term orientation

Pinelli M; Debellis F

(2021), IFERA 2021 Virtual Conference Proceedings, IFERA, Convegno: IFERA 2021 Annual Conference, virtual event, June 14-25, 2021 (Articolo in Atti di convegno)

The Importance of Soft Skills in Co-Production of Healthcare Services in the Public Sector

Dal Mas, Francesca; Biancuzzi, Helena; Miceli, Luca

(2021), Soft Skills for Human Centered Management and Global Sustainability, Routledge, pp. 110-126 (ISBN 9781003094463) (Articolo su libro)
Link DOI

Relational Capital and Knowledge Translation

Dal Mas Francesca

(2021) in Paoloni Paola, The C.A.O.S. Model, Giappichelli, pp. 31-32 (ISBN 978-88-921-3603-8) (Articolo su libro)

Investing in cryptocurrencies: first insights on the determinants of the return on Initial Coin Offerings

Cappa F; Pinelli M

(2021) in INFORMATION TECHNOLOGY FOR DEVELOPMENT, vol. 27, pp. 561-578 (ISSN 0268-1102) (Articolo su rivista)
Link DOI

Female Start-Ups in Italy: A Relational Capital Perspective

Dal Mas, F.; Paoloni, P.

(2020), Gender Studies, Entrepreneurship and Human Capital. IPAZIA 2019, Springer, pp. 75-87 (ISBN 978-3-030-46873-6; 978-3-030-46874-3) (ISSN 2198-7246) (Articolo su libro)
Link DOI

Exploring agricultural entrepreneurship and new technologies: academic and practitioners' views

Secinaro S.; Dal Mas F.; Massaro M.; Calandra D.

(2021) in BRITISH FOOD JOURNAL, vol. ahead-of-print (ISSN 0007-070X) (Articolo su rivista)
Link DOI

The restaurant experience at the times of coronavirus: The “new normal” between delight and safety

Buccoliero, Luca; Bellio, Elena; Luciani Ranier Gaudiosi di Canosa, Livia

(2021), TOURMAN 2021 BOOK OF ABSTRACTS, Ledizioni Publishing, Convegno: TOURMAN 2021 Restarting tourism, travel and hospitality: The day after, Virtual, 21-23/5/2021 (ISBN 978-618-84798-9-0) (Abstract in Atti di convegno)

Social media analysis applied to childhood vaccines in Italy: insights for redefining the INHS communication strategies

Buccoliero, Luca; Bellio, Elena; Persico, Sofia; Albini, Stefania; Civiero, Michele; Murello, Aurelia; Ferro, Antonio

(2021), 2021 AMA Marketing and Public Policy Conference (MPPC), American Marketing Association, Convegno: Marketing for Social Change: People, Planet and Prosperity, Virtual, June 24-25 2021 (ISBN 9780877570103) (Articolo in Atti di convegno)