Catalogo pubblicazioni

Il catalogo delle pubblicazioni del Dipartimento attinge le informazioni da ARCA, l'archivio istituzionale ad accesso aperto della ricerca di Ca' Foscari.

Rimuovi filtri

5447  pubblicazioni

339 Libri
170 Curatele
0 Brevetti
2216 Contributi in rivista
1620 Contributi in volume
741 Contributi in atti convegno
361 Altro
Allocazione delle differenze da fusione in presenza di partecipazione non totalitaria, problematiche operative

Mancin Moreno

(2022) in MODULO24 BILANCIO E NON FINANCIAL REPORTING, vol. 1, pp. 16-28 (ISSN 2785-7530) (Articolo su rivista)

How organizational identity and organizational routines affect each other through agency

Lisa Balzarin; Francesco Zirpoli

(2021) (ISSN 2239-2734) (Working paper)

Idee motrici, intelligenza personale, spazio metropolitano: tre proposte per il nuovo Made in Italy nell’economia globale di oggi

Micelli S.; Rullani E.

(2011) in SINERGIE, vol. 84, pp. 128-156 (ISSN 0393-5108) (Articolo su rivista)
URL correlato

Struttura ed evoluzione delle esportazioni italiane di vino da tavola e a denominazione di origine

GEROLIMETTO M.; MAURACHER C.

(2009) in ECONOMIA AGRO-ALIMENTARE, vol. 3, pp. 119-142 (ISSN 1126-1668) (Articolo su rivista)

Business Attitudes Toward Statistical Investigation in Late Nineteenth Century Italy: A Wool Industrialist from Reticence to Influence

G. Favero

(2011) in ENTERPRISE & SOCIETY, vol. 12, pp. 265-316 (ISSN 1467-2227) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

Corporate governance ed accountability nelle fondazioni di origine bancaria

F. PANOZZO

(2003), Venezia, Fondazione di Venezia, vol. n. 25, pp. 9-115 (Rapporto di ricerca)

An experiential learning approach in developing emotional intelligent leadership

Bonesso Sara, Cortellazzo Laura, Gerli Fabrizio

(2022), British Academy of Management BAM 2022 Conference proceedings, British Academy of Management, Convegno: British Academy of Management Conference BAM2022, Manchester, UK, 31 August- 2 September (ISBN 978-0-9956413-5-8) (Articolo in Atti di convegno)

Blockchain technologies for sustainability in the agrifood sector: A literature review of academic research and business perspectives

Dal Mas, Francesca; Massaro, Maurizio; Ndou, Valentina; Raguseo, Elisabetta

(2023) in TECHNOLOGICAL FORECASTING AND SOCIAL CHANGE, vol. 187, pp. 1-14 (ISSN 0040-1625) (Articolo su rivista)
Link DOI

Average flow constraints and stabilizability in uncertain production-distribution systems

BLANCHINI F; BAUSO D; PESENTI R.

(2010) in JOURNAL OF OPTIMIZATION THEORY AND APPLICATIONS, vol. 144(1), pp. 12-28 (ISSN 0022-3239) (Articolo su rivista)
Link DOI

La responsabilità sociale d'impresa tra strumentazioni formali e radicamente locale

F. PANOZZO

(2007) in PERULLI ADALBERTO, L’impresa responsabile. Diritti sociali e corporate social responsibility, MATELICA (MC), Halley Editrice, pp. 73-93 (ISBN 9788875892593) (Articolo su libro)

Il Knowledge Management nella filiera dell'Automotive

STOCCHETTI A; VOLPATO G.

(2007) in VOLPATO G., A CURA DI, Il Knowledge Management come strumento di vantaggio competitivo - Un confronto intersettoriale, ROMA, Carocci Editore, vol. 1, pp. 127-158 (ISBN 9788843041121) (Articolo su libro)

When angel-backed companies turn to crowdfunding: evidence from firm characteristics and business angels’ investment practices

Nicola Carta; Vincenzo Capizzi

(2022) in Crowdfunding Research Center - University of Agder School of Business and Law, Proceedings of the International Conference on Crowdfunding Research, Oslo, Crowdfunding Research Center - University of Agder School of Business and Law, Convegno: International Conference on Crowdfunding Research, Oslo, Norway, 30/11/2022 - 2/12/2022 (ISBN 978-82-693153-0-1) (Articolo in Atti di convegno)
URL correlato

La nuova PCP per il Mediterraneo. Strumenti innovativi di gestione sostenibile e comportamenti responsabili

(a cura di) TREVISAN G.

(2009), MILANO, FrancoAngeli (ISBN 9788856812084) (Curatela)

Supplier involvement in automotive component design: outsourcing strategies and supply chain management

CAPUTO M.; F. ZIRPOLI

(2002) in INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY MANAGEMENT, vol. 23, pp. 129-154 (ISSN 0267-5730) (Articolo su rivista)
Link DOI

Sviluppo organizzativo a rete e supporto informatico per l'orientamento al cliente. Il caso Stefanel

Costa Giovanni; Comacchio Anna

(1993) in Butera F.; Invernizzi E., l manager a più dimensioni. Progettare e gestire i processi dell'impresa informatizzata, Milano, Franco Angeli, pp. 378-420 (ISBN 9788820480196) (Articolo su libro)

I lavori nel turismo. Professioni, competenze, opportunità

CAPPELLARI R; COMACCHIO A.

(2000), MILANO, Franco Angeli, pp. 1-144 (ISBN 9788846418425) (Monografia o trattato scientifico)

Trasferimento dell'azienda

ZILIO GRANDI G.

(2001) in V. BUONOCORE A CURA DI, Codice della vendita (Articolo su libro)

Consumer ideologies in time of uncertainty

Edoardo Lozza, Donata Vianelli, Marco Balzano, Giulia Sesini

(2022), Il Mulino (Altro)

Economia aziendale: organizations and firms

Antonio Costantini; Marco Fasan

(2022), Lessons of business administration and accounting, Giappichelli Editore, pp. 1-22 (ISBN 9788892144194) (Articolo su libro)

LA MARCA E LE CONDIZIONI DI CONTESTO

T. VESCOVI

(2011) in T. VESCOVI, LIBELLULE SUL DRAGO. Modelli di business e strategie di marketing per le imprese italiane in Cina, PADOVA, CEDAM, pp. 147-164 (ISBN 9788813317478) (Articolo su libro)

La filiera automotive italiana nel segno della transizione ecologica

Anna Moretti; Francesco Zirpoli

(2021), Osservatorio sulla componentistica automotive italiana 2021, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 6, pp. 17-20 (ISBN 978-88-6969-564-3) (ISSN 2611-8599) (Articolo su libro)
Link DOI

La “missione di civiltà” del diritto sociale europeo e il nuovo assetto dei licenziamenti collettivi in Italia: rileggendo Mario Grandi

Giovanni Gaudio; Marco Biasi

(2020) in VARIAZIONI SU TEMI DI DIRITTO DEL LAVORO, vol. Numero straordinario, pp. 1229-1262 (ISSN 2499-4650) (Articolo su rivista)

Osservatorio sulla componentistica automotive italiana 2021

(a cura di) Anna Moretti; Francesco Zirpoli

(2021) in Anna Moretti, Francesco Zirpoli, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 6 (ISBN 978-88-6969-564-3) (ISSN 2611-8599) (Curatela)
Link DOI

Le collaborazioni inter-organizzative in un contesto in cambiamento

Anna Moretti; Francesco Zirpoli

(2021), Osservatorio sulla componentistica automotive italiana 2021, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 6, pp. 215-228 (ISBN 978-88-6969-564-3) (Articolo su libro)
Link DOI

Pricing as a driver of profitable growth: An agenda for CEOs and senior executives

Liozu, Stephan; Hinterhuber, Andreas

(2022) in BUSINESS HORIZONS, vol. 65, pp. 457-467 (ISSN 0007-6813) (Articolo su rivista)
Link DOI

Communication through visual contents: Instagram use in the wineries’ strategies

Elena Bellio, Francesca Checchinato, Christine Mauracher

(2020), Proceedings of the European Marketing Academy, 49th, Emac, Convegno: 49th Annual EMAC Conferene, Budapest (Articolo in Atti di convegno)

Digital and sustainable innovation policies in Europe: comparative lessons

Dienel H.-L.; Fava V.

(2021) in INNOVATION, vol. 34, pp. 423-425 (ISSN 1351-1610) (Articolo su rivista)
Link DOI

La retribuzione nel lavoro pubblico

Gaetano Zilio Grandi

(2021), Il lavoro pubblico, Bologna, Maggioli, vol. 1, pp. 471-497 (ISBN 9788891651358) (Articolo su libro)

Integrated Reporting in the Public Sector: How Is the Research Developing?

Marisa Agostini, Ferdinando Di Carlo, Sara Giovanna Mauro

(2022) in Lino Cinquini, Francesco De Luca, Non-financial Disclosure and Integrated Reporting, Springer, vol. 28, pp. 267-287 (ISBN 978-3-030-90354-1) (Articolo su libro)
Link DOI

Business Travels and Cold War mobilities

Fava V.; Kratka L.

(2021) in THE JOURNAL OF TRANSPORT HISTORY, vol. 42, pp. 347-359 (ISSN 0022-5266) (Articolo su rivista)
Link DOI

A tale of two socialist enterprises: production and decision-making at Škoda Auto and AvtoVAZ, 1960-1980

Fava Valentina

(2021) in ENTREPRISES ET HISTOIRE, vol. 103, pp. 90-106 (ISSN 1161-2770) (Articolo su rivista)

Data-driven arts and cultural organizations: opportunity or chimera?

Nuccio Massimiliano; Bertacchini Eraldo Enrico

(2022) in EUROPEAN PLANNING STUDIES, vol. 30, pp. 1638-1655 (ISSN 1469-5944) (Articolo su rivista)
Link DOI

L'automotive italiana tra innovazione e reti d'impresa

Anna Moretti

(2021) in ECONOMIA & MANAGEMENT, vol. 2021/2, pp. 94-102 (ISSN 1120-5032) (Articolo su rivista)
Link DOI

Pricing practices of football and basketball clubs in Italy

Hinterhuber, Andreas; Viberti, Sara

(2023) in JOURNAL OF REVENUE AND PRICING MANAGEMENT, vol. 22, pp. 201-206 (ISSN 1476-6930) (Articolo su rivista)
Link DOI

A novel hybrid PSO-based metaheuristic for costly portfolio selection problems

Marco Corazza, Giacomo di Tollo, Giovanni Fasano, Raffaele Pesenti

(2021) in ANNALS OF OPERATIONS RESEARCH, vol. 304, pp. 109-137 (ISSN 0254-5330) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

Un'introduzione al focus su "l’onere di repêchage fra ius variandi e obblighi di formazione"

Maurizio Falsone

(2024) in LAVORO, DIRITTI, EUROPA, vol. 1, pp. 1-4 (ISSN 2611-3783) (Articolo su rivista)
URL correlato

A framework for the assessment of online fashion retailers: the fashion shopper web empowerment index

Valdani Enrico; Bellio Elena; Buccoliero Luca; SOLINAS ELISA

(2016) in SIM 2016. Atti del XIII° Convegno annuale della Società Italiana Studi di Marketing sul tema: "Marketing & Retail nei mercati che cambiano”., vol. 1 (Articolo su rivista)

Out-of-pocket expenditure for services in a national health system: the rationale for new pricing strategies in the Italian healthcare sector

Elena Bellio; Luca Buccoliero

(2020), Proceedings 2020 AMA Marketing and Public Policy Conference, American Marketing Association, Convegno: 2020 AMA Marketing and Public Policy Conference (Articolo in Atti di convegno)

Visual content along the tourist journey in small destinations

Elena Bellio; Francesca Checchinato

(2019), Atti del XV Convegno Annuale della Società Italiana di Marketing, SIM Società Italiana Marketing, Convegno: XV Convegno Annuale della Società Italiana di Marketing (SIM) (Articolo in Atti di convegno)

The experience drivers of birthing women in the maternity hospital: a monocentric study based at Burlo Garofolo Trieste

Bellio Elena; Buccoliero Luca; Crestini Giulia; Annovi Giulia; Saviane Chiara; Pitrelli Nico

(2018), Atti del XV convegno annuale della Società Italiana Studi di Marketing, SIM, Convegno: XV convegno annuale della Società Italiana Studi di Marketing (Articolo in Atti di convegno)

Senior customer shopping and in-store design

Bellio Elena; Buccoliero Luca

(2017), Atti del XIV convegno annuale della Società Italiana Studi di Marketing, SIM, Convegno: XIV convegno annuale della Società Italiana Studi di Marketing (Articolo in Atti di convegno)
URL correlato

Technology innovation, new patient’s behaviors and new health service paradigms

BUCCOLIERO LUCA; BELLIO ELENA; MAZZOLA MARIA; SOLINAS ELISA

(2017) in IAC ONLINE JOURNAL, CIO AND DIGITAL INNOVATION, vol. 1 (ISSN 2574-0210) (Articolo su rivista)

Twitter and politics. Evidences from the 2016 Us presidential primary campaigns

BELLIO ELENA; BUCCOLIERO LUCA; Arkoudas Alessandra

(2017) in IAC ONLINE JOURNAL, CIO AND DIGITAL INNOVATION, vol. 1/2017 (ISSN 2574-0210) (Articolo su rivista)

In Italy, who can contest an invalid resolution due to the approval of an unlawful financial reporting?

M.S. Avi

(2021) in EUROPEAN JOURNAL OF ECONOMICS, FINANCE AND ADMINISTRATIVE SCIENCES, vol. 110 may 2021, pp. 39-71 (ISSN 1450-2275) (Articolo su rivista)

Cash and accrual: A dual system of accountability for salient stakeholders by the first Italian higher school of commerce

Marisa, Agostini; Ugo, Sostero

(2022) in ACCOUNTING HISTORY, vol. 27, pp. 445-466 (ISSN 1032-3732) (Articolo su rivista)
Link DOI

Towards a competitive knowledge management strategy approach in the University setting. The case of Ca' Foscari University of Venice

Zanin F.; Bagnoli C.; Massaro M.

(2013), Building a Competitive Public Sector with Knowledge Management Strategy, Hershey PA, USA, Business Science Reference (an imprint of IGI Global), pp. 362-382 (ISBN 9781466644342) (ISSN 2327-3372) (Articolo su libro)

Adoption of Circular Economy and Environmental Certifications: Perceptions of Tourism SMEs

Khan, Owais; Marrucci, Luca; Daddi, Tiberio; Bellini, Nicola

(2021) in JOURNAL OF MANAGEMENT AND SUSTAINABILITY, vol. 11, pp. 218-231 (ISSN 1925-4733) (Articolo su rivista)
Link DOI URL correlato

Sensing, seizing, and reconfiguring: Key capabilities and organizational routines for circular economy implementation

Khan, Owais; Daddi, Tiberio; Iraldo, Fabio

(2021) in JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION, vol. 287, pp. 125565 (ISSN 0959-6526) (Articolo su rivista)
Link DOI