Publications catalogue
The Publications Catalogue of Ca’ Foscari Departments draw on the information provided by ARCA, the institutional open access research archive of the university.
- User guide
700 K
9629 publications
764 | Books | ||
598 | Edition | ||
0 | Patent | ||
3700 | Article | ||
3626 | Book chapter | ||
659 | Conference proceeding | ||
282 | Other |
La adquisición de las colocaciones léxicas españolas. El caso de los discentes italófonos
Elena Dal Maso
(2021), Kollokationen. Theoretische, forschungspraktische und fremdsprachendidaktische Überlegungen, Berlin, Peter lang, vol. 11, pp. 49-68 (ISBN 978-3-631-83318-6) (ISSN 2192-3507)
(Articolo su libro)
Constructing culinary personae online: An analysis of the websites of British celebrity chefs
Cesiri, Daniela
(2021) in JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS AND PROFESSIONAL PRACTICE, vol. 14, pp. 309-328 (ISSN 2040-3666)
(Articolo su rivista)
Voglia di realtà (Aura, storia, pensiero critico)
Mitrano, Mena
(2021), Un Legame Obbligato: Letteratura e Storia Oltre l'Europa, Roma, Lithos, pp. 29-83 (ISBN 9791280197184)
(Articolo su libro)
Paysage de Louis-Philippe Dalembert : image du monde, image de soi et construction d’univers. Un entretien
Boraso, Silvia
(2021) in IL TOLOMEO, vol. 23, pp. 311-318 (ISSN 2499-5975)
(Recensione in rivista)
Louis-Philippe Dalembert. Milwaukee Blues
Boraso, Silvia
(2021) in IL TOLOMEO, vol. 23, pp. 321-326 (ISSN 2499-5975)
(Recensione in rivista)
Carmen Concilio, Daniela Fargione. Trees in Literatures and the Arts
Boraso, Silvia
(2021) in IL TOLOMEO, vol. 23, pp. 347-352 (ISSN 2499-5975)
(Recensione in rivista)
«¡Ay qué terribles cinco de la tarde!»: due traduzioni italiane di un grido di dolore lorchiano
Alessandra Criscuolo
(2021) in ILLUMINAZIONI, vol. 57 (ISSN 2037-609X)
(Articolo su rivista)
“Professionals, Merchants, and Industrialists Unite!” Middle-Class Masculinities, Subjectivities, and Nationhood, Chile 1932–1952
Claudia Stern
(2021) in MEN AND MASCULINITIES, vol. 25, pp. 271-291 (ISSN 1097-184X)
(Articolo su rivista)
Memoria histórica y Postmemoria en las tablas. El teatro de Laila Ripoll
Veronica Orazi
(2021) in EHUMANISTA, vol. 19, pp. 256-275 (ISSN 1540-5877)
(Articolo su rivista)
La recepció del teatre espanyol a Catalunya. Un cas d’estudi: "El último mono" (1926) d’Arniches i la seva adaptació catalana ("L’adroguer del carrer nou", 1929)
Veronica Orazi
(2021) in STUDIA ROMANICA POSNANIENSIA, vol. 48, pp. 103-117 (ISSN 0137-2475)
(Articolo su rivista)
rec. Vides marginals i documentació, a cura di Vicent J. Escartí, Barcelona, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Textos i Estudis de Literatura Catalana 245, 2021, 222 pp
Veronica Orazi
(2021) in RIVISTA ITALIANA DI STUDI CATALANI, vol. 11, pp. 282-285 (ISSN 2279-8781)
(Recensione in rivista)
C. George Peale y Javier J. González Martínez (eds).
Valeria Marrella
(2021) in RASSEGNA IBERISTICA, vol. 44 (ISSN 2037-6588)
(Recensione in rivista)
The “Good Citizen” as a “Respectable Worker:” State, Unemployment, and Social Policy in the United Kingdom and Italy, 1930 to 1950
Michele Mioni
(2021) in POLITICS & POLICY, vol. 49, pp. 913-939 (ISSN 1747-1346)
(Articolo su rivista)
Quale «sicurezza sociale»? Il Rapporto Beveridge nei progetti di riforma e nel dibattito italiano (1943-46)
Michele Mioni
(2021) in MEMORIA E RICERCA, vol. 29, pp. 313-334 (ISSN 1972-523X)
(Articolo su rivista)
»Der deutsche Arbeiter wird in 10 Jahren besser aussehen als heute ein englischer Lord.« Deutsche und britische Sozialstaatspropaganda in beiden Weltkriegen
Herbert Obinge; Nikolas Dörr; Lukas Grawe; Michele Mioni
(2021) in LEVIATHAN, vol. 49, pp. 386-425 (ISSN 0340-0425)
(Articolo su rivista)
Educazione linguistica e interculturale di alunni e alunne della scuola dell’infanzia e dei loro genitori in un percorso di potenziamento della L2 a Venezia
Valeria Tonioli
(2021) in EDUCAZIONE INTERCULTURALE, vol. Vol. 19, pp. 116-128 (ISSN 2420-8175)
(Articolo su rivista)
Il mito dell'emancipazione nera in due romanzi della Harlem Renaissance
FRANCESCATO, S.
(2021) in OLTREOCEANO, vol. 17, pp. 91-103 (ISSN 1973-9370)
(Articolo su rivista)
Christian Thomasius: Briefwechsel. Historisch-kritische Edition, Bd. 1. 1679 – 1692, hrsg. von Frank Grunert, Matthias Hambrock und Martin Kühnel, unter Mitarb. von Andrea Thiele. Berlin [u.a.] : De Gruyter 2017, XLIV, 531 S. : Ill., Diagramme. - ISBN 978-3-11-047002-4 : EUR 129.95
Zittel, Claus
(2021), Editionen in der Kritik, Berlin, Weidler, vol. 19, pp. 69-74 (ISBN 978-3-89693-757-5)
(Recensione in Volume)
Nietzsches Yori(c)k. Falsche Fährten und verlorene Leser in Nietzsches Bibliothek
Zittel C
(2021), Nietzsche als Leser, Berlin, Boston, New York, De Gruyter, vol. 5, pp. 383-404 (ISBN 9783110660944)
(Articolo su libro)
The Merchant of Venice: The State of the Art
shaul bassi
(2021), The Merchant of Venice. A Critical Reader, Londra, Bloomsbury Publishing, pp. 85-104 (ISBN 9781350082298; 9781350082304)
(Articolo su libro)
The Merchant in Venice. Shakespeare in the Ghetto
(a cura di) Shaul Bassi; Carol Chillington Rutter
(2021) in Shaul Bassi; Carol Chillington Rutter, Venezia, Edizioni Ca' Foscari (ISBN 9781350153332; 978-88-6969-503-2) (ISSN 2610-993X)
(Curatela)
Ambrósíuss saga biskups / Notes on the Norse Vita of a neglected Church Father
Davide Salmoiraghi
(2021), Proceedings of the 10th Háskóli Íslands Student Conference on the Medieval North (Reykjavík, April 15-17, 2021), Reykjavík, University of Iceland Centre for Medieval Studies, pp. 20-21, Convegno: The 10th Háskóli Íslands Student Conference on the Medieval North, Reykjavík, 5–17/04/2021 (ISBN 978-9935-25-095-7)
(Abstract in Atti di convegno)
The position of subjects in Germanic and Romance questions
Anna Cardinaletti
(2021) in Christine Meklenborg & Sam Wolfe (eds.), Continuity and Variation in Germanic and Romance, Oxford, Oxford University Press, pp. 44-69 (ISBN 9780198841166)
(Articolo su libro)
Learning beyond the classroom: students’ attitudes towards the integration of CLIL and museum-based pedagogies
Fazzi, Fabiana; Lasagabaster, David
(2021) in INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING, vol. 15, pp. 156-168 (ISSN 1750-1229)
(Articolo su rivista)
Una lama. Critica, forma, totalità
Stefano Ercolino
(2021) in L'OSPITE INGRATO, vol. 10, pp. 19-27 (ISSN 1974-9813)
(Articolo su rivista)
rec. La dramatúrgia catalana al segle XXI, balanç crític, edició a cura d’Aïda Ayats i Francesc Foguet, Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, Treballs de la Societat Catalana de Llengua i Literatura 19, 2021, 143 pp
Veronica Orazi
(2021) in RIVISTA ITALIANA DI STUDI CATALANI, vol. 11, pp. 321-322 (ISSN 2279-8781)
(Recensione in rivista)
rec. J. Romera Castillo (ed.), Teatro de ayer y de hoy a escena, Madrid, Verbum, 2020, 439 pp
Veronica Orazi
(2021) in RASSEGNA IBERISTICA, vol. 44, pp. 1-3 (ISSN 0392-4777)
(Recensione in rivista)
rec. Manual of Catalan Linguistics, edited by Joan A. Argenter and Jens Lüdtke, Berlin - Boston, De Gruyter, Manuals of Romance Linguistics 25, 2020, 784 pp
Veronica Orazi
(2021) in RIVISTA ITALIANA DI STUDI CATALANI, vol. 11, pp. 246-250 (ISSN 2279-8781)
(Recensione in rivista)
Im Zwielicht. Schatten-Dialoge bei Andersen, Fechner und Nietzsche
Zittel C
(2021), Engadiner Gedanken-Gänge: Friedrich Nietzsche, der Wanderer und sein Schatten, Göttingen, Wallstein, pp. 103-143 (ISBN 978-3-8353-3917-0)
(Articolo su libro)
Estructura interna y adscripción categorial de "atrás"
Brugè Laura; Suñer Avellina
(2021), ELS. Études Linguistiques - Linguistische Studien. Clases y categorías en la gramática española, Leipzig, Leipziger Universitätsverlag GmbH, vol. 17, pp. 85-103 (ISBN 978-3-96023-396-1)
(Articolo su libro)
L'infanzia e il gioco nelle fonti inglesi medievali
Marina Buzzoni
(2021), L'infanzia nell'Alto medioevo, Spoleto, CISAM (ISBN 978-88-6809-315-0)
(Articolo su libro)
rec. Laura Bolo, Metamorfosis en el recull “La meva Cristina i altres contes”, Barcelona, Fundació Mercè Rodoreda – Institut d’Estudis Catalans, Biblioteca Mercè Rodoreda 13, 2020, 132 pp
Veronica Orazi
(2021) in RIVISTA ITALIANA DI STUDI CATALANI, vol. 11, pp. 317-318 (ISSN 2279-8781)
(Recensione in rivista)
rec. Eva Comas Arnal, El somni blau. Estudis dels somnis en la narrativa de Mercè rodoreda, Barcelona, Fundació Mercè Rodoreda – Institu d’Estudis Catalans, Biblioteca Mercè Rodoreda 12, 2020, 299 pp
Veronica Orazi
(2021) in RIVISTA ITALIANA DI STUDI CATALANI, vol. 11, pp. 315-316 (ISSN 2279-8781)
(Recensione in rivista)
rec. Escriptores i intel.lectuals de Mallorca i de Menorca (Segles XVIII-XX), «Randa», 85, 2021, 141 pp
Veronica Orazi
(2021) in RIVISTA ITALIANA DI STUDI CATALANI, vol. 11, pp. 313-314 (ISSN 2279-8781)
(Recensione in rivista)
Tyrann oder Märtyrer? Die Polyvalenz der Tyrannis in Gryphius‘ "Leo Armenius": Ein literaturhistorischer Blick auf die frühneuzeitliche Souveränitätsdebatte
Giulia Frare
(2021), Tyrannenbilder. Zur Polyvalenz des Erzählens von Tyrannis in Mittelalter und Früher Neuzeit, Berlin, De Gruyter, pp. 445-462 (ISBN 9783110752250)
(Articolo su libro)
Theodor W. Adorno: Schein – Form – Subjekt – Prozeßcharakter – Kunstwerk. Textkritische Edition der letzten bekannten Überarbeitung des III. Kapitels der ’Kapitel-Ästhetik’. Band 1 Ts 17893-18084
Zittel C.; Endres M.; Pichler A.
(2021), Berlin, Boston, New York, De Gruyter, vol. 1, pp. 1-333 (ISBN 9783110303865)
(Edizione critica di testi/Edizione critica di scavo)
Historical Memory and Postmemory in the Pluricultural Hispanic Context
Veronica Orazi
(2021) in EHUMANISTA, vol. 19, pp. 118-126 (ISSN 1540-5877)
(Articolo su rivista)
Narrating Outside One’s Own Ethnic Descent: Steinbeck’s Tortilla Flat and J. Fante’s Filipino Novel
Enrico Mariani
(2021), Intertextuality: Intermixing Genres, Languages and Texts, Milano, Franco Angeli, pp. 146-161 (ISBN 9788835120308)
(Articolo su libro)
Reading visual narratives across cultures
Zanettin, Federico
(2021) in PUNCTUM.INTERNATIONAL JOURNAL OF SEMIOTICS, vol. 7, pp. 223-228 (ISSN 2459-2943)
(Recensione in rivista)
News Media Translation
Zanettin, Federico
(2021), Cambridge, New York, Melbourne, New Delhi, Singapore, Cambridge University Press (ISBN 9781108568364)
(Monografia o trattato scientifico)
Review del volume Aspetti di linguistica saurana. Di Francesco Costantini, Il Calamo: Roma. 2019
Cognola Federica
(2021) in CE FASTU?, vol. 96, pp. 148-157 (ISSN 1828-4302)
(Recensione in rivista)
rec. Josep Massot i Muntaner, Caçadors de cançons. Les missions de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya. 1920-1940, Barcelona, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2021, 400 pp
Veronica Orazi
(2021) in RIVISTA ITALIANA DI STUDI CATALANI, vol. 11, pp. 263-264 (ISSN 2279-8781)
(Recensione in rivista)
rec. Josep Massot i Muntaner, A la Ciutat dels llibres, Cinquena sèrie, Barcelona, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2021, 251 pp
Veronica Orazi
(2021) in RIVISTA ITALIANA DI STUDI CATALANI, vol. 11, pp. 265-266 (ISSN 2279-8781)
(Recensione in rivista)
Un doge infame. Sodomia e nonconformismo sessuale a Venezia nel Settecento
Tommaso Scaramella
(2021), Marsilio Editori, pp. 1-224 (ISBN 9788829709939)
(Monografia o trattato scientifico)
Considérations sur la relation texte–image
Zanettin, Federico
(2021), La traduction de bandes dessinées, Presa Universitară Clujeană, pp. 21–35, 2021., pp. 21-35 (ISBN 9786063713484)
(Articolo su libro)
Il profilo del docente di friulano e di sardo: una proposta di certificazione delle competenze glottodidattiche in lingua minoritaria
Maria Cecilia Luise
(2021), Le lingue regionali a scuola, TORINO, UTET Università, pp. 269-290 (ISBN 9788860086440)
(Articolo su libro)
Perché una storia delle sessualità
Tommaso Scaramella
(2021) in STORICA, vol. 79, pp. 113-123 (ISSN 1125-0194)
(Articolo su rivista)
Le lingue regionali a scuola
(a cura di) Maria Cecilia Luise; Federico Vicario
(2021), TORINO, UTET Università (ISBN 9788860086440)
(Curatela)
La natura della memoria autobiografica e l’autobiografia linguistica. Il metodo autobiografico nella linguistica educativa per gli anziani
Maria Cecilia Luise; Mario Cardona
(2021) in STUDI DI GLOTTODIDATTICA, vol. 1-2021, pp. 44-58 (ISSN 1970-1861)
(Articolo su rivista)
Il PEL in chiave inclusiva: biografie linguistiche in rete
Maria Cecilia Luise; Giulia Tardi
(2021), Educazione linguistica inclusiva: riflessioni, ricerche ed esperienze, Venezia, Edizioni Ca’ Foscari, pp. 184-198 (ISBN 978-88-6969-460-8; 978-88-6969-477-6)
(Articolo su libro)