Ada BIER

Qualifica
Docente a contratto
E-mail
ada.bier@unive.it
962891@stud.unive.it
Sito web
www.unive.it/persone/ada.bier (scheda personale)
Struttura
Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati
Sito web struttura: https://www.unive.it/dslcc

Pubblicazioni

Anno Tipologia Pubblicazione
Anno Tipologia Pubblicazione
2023 Articolo su libro Elena Borsetto; Ada Bier Bisogni e preoccupazioni del corpo docente impegnato in English Medium Instruction (EMI) Una prospettiva italiana post-pandemia , La linguistica educativa tra ricerca e sperimentazione Scritti in onore di Carmel Mary Coonan, Venezia, Edizioni Ca' Foscari, vol. 26, pp. 213-225 (ISBN 978-88-6969-684-8; 978-88-6969-683-1) (ISSN 2610-9549)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/5020129
2022 Articolo su rivista Bier, Ada From effective lecturing behaviour to hidden cognitions: a preliminary model explaining the Language-Teaching Methodology Interface in INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING, vol. 16, pp. 351-365 (ISSN 1750-1229)
DOI - Scheda ARCA: 10278/5007821
2021 Articolo su rivista Borsetto, Elena; Bier, Ada Building on International Good Practices and Experimenting with Different Teaching Methods to Address Local Training Needs: The Academic Lecturing Experience in REVISTA ALICANTINA DE ESTUDIOS INGLESES, vol. 34, pp. 107-130 (ISSN 0214-4808)
DOI - Scheda ARCA: 10278/3736614
2020 Articolo su rivista Menegale, Marcella; Bier, Ada Doing Content and Language Integrated Learning With a Minority Language: A Teacher Development Model in INTERNATIONAL JOURNAL OF LINGUISTICS, vol. 12, pp. 61-83 (ISSN 1948-5425)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3726296
2020 Articolo su rivista Bier, Ada; Menegale, Marcella Fare CLIL... par Furlan!: dal MOOC alla community? in SCUOLA E LINGUE MODERNE, vol. 4-6, pp. 40-46 (ISSN 2281-5953)
- Scheda ARCA: 10278/3727130
2020 Articolo su rivista Bier, Ada On the Interplay between Strategic Competence and Language Competence in Lecturing through English. Findings from Italy in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 9, pp. 345-366 (ISSN 2280-6792)
DOI - Scheda ARCA: 10278/3732345
2020 Articolo su rivista Bier, Ada On the hidden dimension of the interface between language and teaching methodology: Lecturers’ cognitions on EMI in RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA, vol. 1, pp. 17-38 (ISSN 0033-9725)
- Scheda ARCA: 10278/3732578
2020 Articolo su rivista Bier, Ada; Borsetto, Elena Una buona pratica di supporto all’insegnamento accademico: l’esperienza di Academic Lecturing a Ca’ Foscari in EXPRESSIO, vol. 4, pp. 31-53 (ISSN 2532-439X)
- Scheda ARCA: 10278/3726751
2019 Monografia o trattato scientifico Macaro E., Briggs Baffoe-Djan J., Heath R., Di Sabato B., Hughes B., Cuccurullo D. Coonan C. M., MENEGALE M., Bier A. Transition from Secondary school CLIL to EMI at University: Initial evidence from research in Italy , London, British Council (ISBN 9780863559617)
- Scheda ARCA: 10278/3733440
2018 Monografia o trattato scientifico Ada Bier La motivazione nell'insegnamento in CLIL , Venezia, Edizioni Ca' Foscari - Digital Publishing, vol. 13 (ISBN 978-88-6969-214-7) (ISSN 2610-9549)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3706588
2018 Articolo su rivista Ada Bier Teacher motivation for teaching in CLIL and student motivation for learning in CLIL in the Italian context: Reflections on their reciprocal behavior in RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA, vol. 2-3, pp. 207-222 (ISSN 0033-9725)
- Scheda ARCA: 10278/3718429
2018 Curatela (a cura di) Carmel Mary Coonan; Ada Bier; Elena Ballarin La didattica delle lingue nel nuovo millennio. Le sfide dell’internazionalizzazione , Venezia, Edizioni Ca' Foscari - Digital Publishing (ISBN 978-88-6969-227-7; 978-88-6969-228-4)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3700709
2017 Articolo su rivista Bier, Ada Invested effort for learning in CLIL and student motivation: How much are they related? Answers from the Italian context in RASSEGNA ITALIANA DI LINGUISTICA APPLICATA, vol. 2-3, pp. 149-172 (ISSN 0033-9725)
- Scheda ARCA: 10278/3698678
2017 Articolo su libro Bier, Ada A Quantitative Instrument to Collect Data on CLIL Teacher Motivation , A Journey through the Content and Language Integrated Learning landscape: problems, prospects, Cambridge Scholars, pp. 86-104 (ISBN 1-4438-8920-2; 978-1-4438-8920-9)
- Scheda ARCA: 10278/3698677
2016 Articolo su rivista Bier Ada “An Inquiry into the Methodological Awareness of Experienced and Less-experienced Italian CLIL Teachers” in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 5, pp. 395-414 (ISSN 2280-6792)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3689298
2016 Recensione in rivista Bier Ada Serragiotto, G. (2014), Dalle microlingue disciplinari al CLIL. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 5, pp. 303-308 (ISSN 2280-6792)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3689297
2015 Articolo su rivista Bier, Ada BIER, A. (2015), “An exploration of the link between language and cognition: from Vygotsky’s Sociocultural Theory to CLIL”. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 4, pp. 71-83 (ISSN 2280-6792)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3679188
2015 Recensione in rivista Bier, Ada BIER, A. (2015): DÖRNYEI, Z., & KUBANYIOVA, M. (2014), Motivating Learners, Motivating Teachers. Building vision in the language classroom. Cambridge, UK: Cambridge University Press. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 4, pp. 175-179 (ISSN 2280-6792)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3679193
2015 Recensione in rivista Bier, Ada BIER, A. (2015): MENEGALE, M. (2015), Apprendimento linguistico: una questione di autonomia? Modelli di sviluppo dell’autonomia di apprendimento linguistico e prospettive educative possibili. Trento, Italia: Erickson. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 4, pp. 345-350 (ISSN 2280-6792)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3679192
2014 Articolo su rivista Ada Bier BIER, A. (2014), “The Motivation of Second/Foreign Language Teachers: A Review of the Literature”. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 3, pp. 505-521 (ISSN 2280-6792)
DOI - Scheda ARCA: 10278/3644343
2014 Recensione in rivista Bier, Ada BIER, A. (2014): SWAIN, M., KINNEAR, P., & STEINMAN, L. (2011), Sociocultural Theory in Second Language Acquisition: An Introduction through Narratives. Bristol (UK): Multilingual Matters. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 3, pp. 345-350 (ISSN 2280-6792)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3679194
2013 Articolo su rivista Ada Bier BIER, A. (2013), “The motivation of adolescent pupils to learn English as a foreign language: A case study”. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 2, pp. 429-459 (ISSN 2280-6792)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3462068
2013 Recensione in rivista Bier, Ada BIER, A. (2013): MENEGALE, M. (2013) (Ed.), Autonomy in Language Learning: Getting Learners Actively Involved, [ePub], Canterbury, UK: IATEFL. in EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION, vol. 2, pp. 757-760 (ISSN 2280-6792)
DOI - URL correlato - Scheda ARCA: 10278/3679189